• Anonym

Lämna min själsfrände?

Har du ett lika snyggt yttre efter alla år?

• Anonym

Du älskar honom och du beskriver många fina egenskaper=
    Stanna

• Anonym
    Anonym (Jaha) skrev 2025-04-24 23:42:54 följande:

Skickade ut min partner efter 14 år med ett gemensamt barn på 9 år. Värsta jag gjort efter att ha lämnat ett förhållande med barn tidigare.
    Hon gjorde klart och tydlig för mig att hon inte ens ville bli rörd - eller bli tilltalad ens.
    Skickade ut henne på arslet för jag orkade inte längre.
    Särbo idag .... mina barn har världens bästa "plast-morsa".Eller barn och barn ..de är 20 och snart 30...  Kunde inte ha blivit bättre.
    Vi bor inte ihop (1.5 timme med bil emellan) men ingen av oss vet om vi verkligen skulle vilja bo ihop. 
    Ensamtid är värd mycket och tid tillsammans på helger och semester utan "måsten" är värt minst lika mycket.
    Vi har inte ens haft ett "tjafs" på snart 11 år.

Du skickade ut "med arslet först" efter 14 år med gemensamt barn?

Haha, dig hade jag då inte ens tagit i med tång.

Visste ingen av er att man inte ens har laglig rätt att göra så? Eller överdriver du lite så där tufft nu?

Flytta inte ihop igen.
  • Anonym
    Anonym (Lena 72) skrev 2025-04-24 22:03:19 följande:
    Det har egentligen inte med min fråga att göra. Självklart kan även jag falla i yttre attraktionskraft. Och det kommer ju ske framåt. Det blir så för alla. Mer eller mindre. Men jag ser nog bra ut fortfarande. Han säger det ofta. Och även andra. Jag försöker bara vara ärlig om nåt mänskligt. Det känns fruktansvärt att attraktionen ska bero på nåt ytligt. Men så är det tydligen delvis i alla fall. 
    Va?
    Brukar folk och gemene man säga att du ser bra ut???

Jättekonstigt att kommentera en medelålders kvinnas utseende måste jag säga. Eller är det bara ett försvar?

.........

Sen kan jag på ett sätt förstå hur du känner. JAg kände likadant för mitt ex som blev allmänt obrydd och skaffade sig en stor mage. Oattraktiv som fan på ren svenska. 
    Jag lämnade och har aldrig ¨ångrat det.
  • Anonym
    Anonym (Lena 72) skrev 2025-04-25 23:48:45 följande:
    Vet inte hur gammal du är själv. Tänker att du är bra mycket yngre än mig men har kanske fel. Men tänker att när jag var yngre kanske jag såg en 53 årig kvinna som
    " gammal". Det gör jag inte nu. Och känner mig fortfarande delvis som en flicka. "Gemene man" är kanske överdrivet men ja jag får nog höra då och då att jag ser bra ut. Jag är ingen superdonna men har nog ett naturligt fint utseende ( inte så stor skillnad med / utan smink) och har tur att ha samma figur nästintill som då jag var 25. Sedan är det klart att det kommer mer från jämnåriga män än från väldigt unga män. Varför menar du att det är jättemärkligt att som medelålder få komplimanger? Förstår inte varför det skulle vara det? 
    Jag är nio år äldre än dig, född 1963. Så där har du fel om det nu har någon betydelse.

Det som är märkligt är folk som kommenterar kvinnors utseende överlag, dock ännu märkligare när kvinnan är medelålders om det utöver det kommer från medelålders män.

Jag har också ungefär samma kroppsform som för 40 år sedan trots genomgånget klimaktrium, kommer i kläderna som jag sparat som minnen från en svunnen tid. Faktiskt även kläder från min tonårstid på 70-talet. Kläder som är mycket åtråvärda idag, originalplagg i nyskick. Fast det är förstås ot.

Att du känner dig som en "flicka" låter nästan skrämmande, har du svårt ålderskomplex?
Svar på tråden Lämna min själsfrände?