• Anonym (Mimmie)

Saker hos ex, betyder?

Mitt ex gjorde efter många diskussioner och velande fram och tillbaka slut över sms för 2 veckor sedan.  Han kände sig trött på att vara kluven och det var många yttre faktorer som spelade in. Bara nån dag innan han gjorde slut var han väldigt kärleksfull.

Han har flera av mina saker hemma hos sig som han inte hört av sig om, en necessär full med smink och olika saker, hårborste, schampo och underkläder.

Vad gör man i sånt fall? Sakerna är inte så viktiga för mig då jag har sånt hemma och vill att han ska ha den där som en påminnelse. Hur brukar ni göra? Kan det vara så att han vill ha kvar sakerna som en ursäkt att höra av sig?

• Svar på tråden Saker hos ex, betyder?
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (nä) skrev 2025-04-25 11:35:45 följande:
    Det är alltid vanskligt att utgå från sig själv och tro att det gäller alla. 
    tror de flesta utgår från sig själva när de svarar i trådar på FL med, men det är bra med flera perspektiv.
  • Lynx123

Han tänker nog inte ens på sakerna. Om du verkligen vill ha dem tillbaka så hör av dig. Klarar du dig utan dem så gör inte det - det är bara jobbigt när man gjort slut!

• Anonym (Anna)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 11:23:02 följande:
    Jag vet inte om det är helt kört. Just nu tycker ju han att det är det för honom. Tror i slutändan han tröttnade på att vara i limbo snarare än att han genuint inte tyckte vi passade ihop. Tror att det i slutändan avtrubbade hans känslor.

De djupare anledningarna var hans osäkerhet på om han vågade skaffa barn igen, vilket inte är en dealbreaker för mig men han sa att han inte är säker på om han inte vågar pga att jag inte är rätt. Han kunde inte sätta fingret på något och beslutet var väldigt svårt för honom.

OM vi ska ha en chans är det nog inte de närmsta veckorna, han måste komma ur denna dipp helt enkelt.
    Är det du som skrev för ett par veckor sedan om en paus ni tagit för att han behövde tänka?
    Är det inte dags att ni gör slut på riktigt nu? Detta hattande ni har kommer bara trasa sönder era känslor ännu mer för varje gång. Det finns snart ingenting kvar att kämpa om.
    Allt låter bara så dysfunktionellt . 
    Och som jag skrev i din senaste tråd kanske det är du som måste acceptera att det inte finns något kvar som kan kallas förhållande 
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-25 12:23:08 följande:
    Är det du som skrev för ett par veckor sedan om en paus ni tagit för att han behövde tänka?
    Är det inte dags att ni gör slut på riktigt nu? Detta hattande ni har kommer bara trasa sönder era känslor ännu mer för varje gång. Det finns snart ingenting kvar att kämpa om.
    Allt låter bara så dysfunktionellt . 
    Och som jag skrev i din senaste tråd kanske det är du som måste acceptera att det inte finns något kvar som kan kallas förhållande 
    Ja, just nu är det så. Men han var så osäker på sitt beslut in i det sista. Jag vet att han också tyckte det vi hade var speciellt, men han hade för många inre demoner och rädslor som satte stopp. Jag försöker hoppas att det ska bli som för några jag känner som gjort slut flera ggr men slutligen förenats för gott. Jag vet att sannolikheten är minimal men jag vet även att de tär ännu mindre sannolikt att jag kommer älska så här igen.
  • Anonym (Slängt)

Det är personen som äger sakerna som får efterfråga dem. Skulle slängt sakerna om jag inte hört något efter ett par veckor.

• Anonym (Gillar inte)

Jag hatar när folk glömmer saker hemma hos mig och aldrig hämtar det. Varför gör man så? Är det meningen att man ska ansvara för sakerna och se till att dom inte kommer bort och det tar dessutom utrymme. Sen nåt halvår senare så får man frågan om den där grejen som plötsligt är jätteviktig. Då kanske man har glömt var den är. Nä, hämta grejerna om du vill ha dom eller skriv ett SMS att han kan slänga det. 

• Anonym (Mimmie)
    Anonym (Gillar inte) skrev 2025-04-25 12:44:37 följande:

Jag hatar när folk glömmer saker hemma hos mig och aldrig hämtar det. Varför gör man så? Är det meningen att man ska ansvara för sakerna och se till att dom inte kommer bort och det tar dessutom utrymme. Sen nåt halvår senare så får man frågan om den där grejen som plötsligt är jätteviktig. Då kanske man har glömt var den är. Nä, hämta grejerna om du vill ha dom eller skriv ett SMS att han kan slänga det. 

Jag vill inte bryta no contact, inte än i alla fall. Jag vill ge honom en chans att sakna mig. Grejerna är inte viktiga.
  • Anonym (Slängt)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 12:58:10 följande:
    Jag vill inte bryta no contact, inte än i alla fall. Jag vill ge honom en chans att sakna mig. Grejerna är inte viktiga.
    Varför skulle han sakna dig? Han har ju aktivt beslutat att han inte vill vara med dig. Det här låter inte helt friskt, om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (Gillar inte)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 12:58:10 följande:
    Men det kommer förmodligen bli ett irritationsmoment för honom. Och hur menar du att dina kvarglömda saker ska kunna göra nån skillnad på om han saknar dig eller inte?Han saknar väl i så fall dig, oavsett grejerna? 
  • Mandel

Jag tänker som så att det jag burit med mig bort och lämnat hos någon annan är mitt ansvar att se till att få hem om jag vill ha tillbaka det. Ingen annans ansvar att städa bort mitt.

Har man lånat saker av mig ansvarar låntagaren för att returnera det.

Frågan är bara hur lång preskriptionstiden är på saker. När tillfaller sakerna den person vars hem de befinner sig i 🤔

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Saker hos ex, betyder?