• Anonym (Mimmie)

Saker hos ex, betyder?

Mitt ex gjorde efter många diskussioner och velande fram och tillbaka slut över sms för 2 veckor sedan.  Han kände sig trött på att vara kluven och det var många yttre faktorer som spelade in. Bara nån dag innan han gjorde slut var han väldigt kärleksfull.

Han har flera av mina saker hemma hos sig som han inte hört av sig om, en necessär full med smink och olika saker, hårborste, schampo och underkläder.

Vad gör man i sånt fall? Sakerna är inte så viktiga för mig då jag har sånt hemma och vill att han ska ha den där som en påminnelse. Hur brukar ni göra? Kan det vara så att han vill ha kvar sakerna som en ursäkt att höra av sig?

• Svar på tråden Saker hos ex, betyder?
  • Lynx123
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 12:58:10 följande:
    Jag vill inte bryta no contact, inte än i alla fall. Jag vill ge honom en chans att sakna mig. Grejerna är inte viktiga.
    Men prylarna lär ju inte få honom att sakna dig. Snarare tvärtom! 
  • Anonym (Mimmie)
    Lynx123 skrev 2025-04-25 13:08:23 följande:
    Men prylarna lär ju inte få honom att sakna dig. Snarare tvärtom! 
    Inte prylarna såklart,  det faktum at jag inte hör av mig.
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (Slängt) skrev 2025-04-25 13:02:47 följande:
    Varför skulle han sakna dig? Han har ju aktivt beslutat att han inte vill vara med dig. Det här låter inte helt friskt, om jag ska vara ärlig.
    Vi bröt en gång under andra omständigheter och han ångrade sig och kom tillbaka till mig. Så jag hoppas väl att historien skall upprepa sig.
  • Mandel
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 13:21:59 följande:
    Vi bröt en gång under andra omständigheter och han ångrade sig och kom tillbaka till mig. Så jag hoppas väl att historien skall upprepa sig.

Känns inte som något stabilt att göra slut och bli tillsammans igen och göra slut igen och sedan hoppas att han ska ångra sig igen.

Risken är ju ganska överhängande för att om han kommer tillbaka så lär han göra slut igen...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • MammaTillDansband
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 13:21:59 följande:
    För din skull hoppas jag verkligen inte det! Vill du ha mer av samma, mer av hans ständiga tvivel, mer av din ständiga ångest över hans tvivel? 
    Det är dags att möta smärtan. Dags att släppa honom.
  • Anonym (Mimmie)
    MammaTillDansband skrev 2025-04-25 13:59:47 följande:
    För din skull hoppas jag verkligen inte det! Vill du ha mer av samma, mer av hans ständiga tvivel, mer av din ständiga ångest över hans tvivel? 
    Det är dags att möta smärtan. Dags att släppa honom.
    Tänk om hans tvivel är en genuin inre konflikt som kommer försvinna om han delar med den? Vill så gärna bli en av de få par som det funkar för i slutändan, trots flera uppbrott. så kär som han var i mig både första gången och när vi återförenades, det var äkta, det vet jag.
  • Anonym (Mimmie)
    Mandel skrev 2025-04-25 13:55:04 följande:

Känns inte som något stabilt att göra slut och bli tillsammans igen och göra slut igen och sedan hoppas att han ska ångra sig igen.

Risken är ju ganska överhängande för att om han kommer tillbaka så lär han göra slut igen...

ja, oddsen är inte jättebra. Men min egen bästa vän lever med en kvinna han dumpat minst 2 gånger för massa år sedan, så man vet ju att sånt förekommer även om det är en liten chans.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 14:06:02 följande:
    Tänk om hans tvivel är en genuin inre konflikt som kommer försvinna om han delar med den? Vill så gärna bli en av de få par som det funkar för i slutändan, trots flera uppbrott. så kär som han var i mig både första gången och när vi återförenades, det var äkta, det vet jag.
    Eller så kanske det är er relation som gör att ni har det så här .. ni löser ju ingenting med att hoppa hit och dit. Era problem kvarstår ju eftersom ni inte löser nånting av det som är problemen. 
    Du själv är en del av problemet i denna ekvation. Att han var kär DÅ betyder inte att han har samma känslor idag.

Ni har massor med saker som inte fungerar mellan er och troligen inte kommer att lösa sig. 

Du måste inse att det inte finns något kvar.  
  • MammaTillDansband
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 14:06:02 följande:
    Ja, men två gånger har denna genuina inre konflikt utmynnat i att han valt att göra slut på er relation. Du vill så gärna, men han vill inte, därav tvivlet.

Och jag vet att du fortsätter att argumentera emot alla som hävdar att er relation inte är något att hoppas på, men det hjälper inte. Han vill inte ändå, hur mycket du än vill.

Släpp honom! Och när du verkligen släppt honom och arbetat med dig själv är du fri att hitta någon som älskar dig tillbaka. Någon som inte ger upphov till en massa ångestfyllda forumtrådar.
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-25 14:17:34 följande:
    Eller så kanske det är er relation som gör att ni har det så här .. ni löser ju ingenting med att hoppa hit och dit. Era problem kvarstår ju eftersom ni inte löser nånting av det som är problemen. 
    Du själv är en del av problemet i denna ekvation. Att han var kär DÅ betyder inte att han har samma känslor idag.

Ni har massor med saker som inte fungerar mellan er och troligen inte kommer att lösa sig. 

Du måste inse att det inte finns något kvar.  

Ja HUR vet man om det är relationen eller en genuin rädsla för att satsa som är problemet? Jag inser att det kan vara relationen, självklart är jag inte så naiv.

Första gången han gjorde slut sa han att det inte kändes rätt (då hade jag betett mig omoget och illa så det dödade dynamiken). Några månader senare blev han kär i mig på nytt och erkände att han tänkt mycket på mig under tiden ifrån. Nu gick allt väldigt bra tills han började tänka på att börja skaffa barn igen, så en del av problemet kanske är trots allt hans rädsla att skaffa familj igen och se det skita sig? Vi bråkade aldrig, hade samma värderingar och han ville träffa mig all sin fritid, förutom hans rädslor så verkade allt fungera.

Svar på tråden Saker hos ex, betyder?