Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Dejt ljög om utseende

Anonym (Love) skrev 2025-04-26 07:09:51 följande:

Sen vill dom flesta påtala sin höga moral genom att helt dissa folk som förvanskar eller skruvar på verkligheten. Men jag har faktiskt en rolig historia där mannen ifråga ljög om att han hade 2 barn, men egentligen hade 4.

Han träffade kvinnan ifråga och berättade sanningen i efterhand. Dom blev senare sambos och båda var ärliga med att det troligtvis aldrig blivit något om han varit ärlig från början. Då hade hon dissat honom innan hon fått chansen att se vem han var. Ändå lite rolig historia med tanke på ämnet i tråden.

Att ljuga om något så uppenbart som 10cm är inte en vit liten lögn och kan säga en hel del om hur (o)ärlig personen är,
    Har man lyckas få det till att folk försöker påtalal sin höga moral genom att se det som ett rött flagg har man skruvat en del på verkligheten.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-04-27 07:29:52 följande:

Är man inte rätt ytlig om man dissar någon för 10 cm? Och då svarar ni att det inte är längden, utan att han ljög/ändrade lite på sanningen.

Men ärligt, hade ni ens träffats om det stod att han var 10cm kortare? Troligtvis hade ni scrollat vidare då.

"Är man inte rätt ytlig om man dissar någon för 10 cm?"

och?

Om jag bara får en chans att visa vem jag är...så om jag inleder dejtande med en öppenbar och grov lögn...

Oärliga människor som inte är totalt socialt efterblivna försöker ju ändå att dölja att de är oärliga, de förstår ju att det ger folk dåliga vibbar.

Det är inte ett mindre rött flagg om det är för att fuska sej runt mina preferenser.

"Och då svarar ni att det inte är längden, utan att han ljög/ändrade lite på sanningen"

Ni?

• ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-04-27 08:36:15 följande:
    Du får tycka precis som du vill. Själv anser jag att det inte är helt märkligt att använda sig av någon liten halvlögn för att få kontakt. Folk dissar otroligt snabbt idag.
    Själv anser jag att det är väldigt märkligt att folk inte begriper att visa dåliga sidor för att få kontakt är väldigt dålig marknadsföring, det är också märkligt att det inte kopplar att det är helt irrelevant vad lögnaren själv tycker, "är bara en liten lögn", "folk dissar otroligt snabbt idag.", det som blir lurad tycker ju inte att det blir mindre oärligt.

Är det något som inte kopplar?
  • ClumsySmurf
    Core skrev 2025-04-27 09:52:07 följande:

Haha ja och det sjuka här är att hela anledningen till att det är svårt att få kontakt är ju från början kulturen att man köper grisen i säcken online. 

Så gränsen för vad skillnaden är mellan verklighet och online flyttas hela tiden, jag vet inte hur många poster man ser på sociala medier där man tipsar om hur verkligheten nu mer kan förvrängas med hjälp av ai

Jag tror det är något som är helt jävla fel
    Om man inte är så lång eller något annat som gör att det går något lättare att träffas IRL så man får en chans att visa mer av sej själv då måste det ju vara betydligt bättre att träffa folk IRL än att ljuga på internet.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-04-27 12:55:38 följande:

Du vinner inget på att uttrycka dig nedlåtande.

Läs gärna inlägg #13 och återkom med vad du tror skulle hänt om mannen i detta fall varit helt ärlig från början?

Folk använder ursäkter för att rättfärdiga en lögn
    rättfärdigande att lura någon...

De som blir lurade är inte lika duktiga på att rättfärdiga lögnen,

Det verkar ju vara så att en där lögn är en dealbreaker för fler än mej
    Konsekvensen av att försöka lura sej förbi någons preferenser med en dealbreaker är att man slösar bort någons tid.

Killen som ljög för TS har slösat bort hennes tid, det blir två saker som tyder på att han saknade respekt för TS,
    Det hade inte hänt om han hade varit ärlig
    så lång är det bara självklarheter

"Läs gärna inlägg #13 och återkom..."

Det varken du eller jag vet är TS längdpreferens
    Bara 1.70 kan ju vara en dealbreaker men det rättfärdigar inte lögnen, för den som blir lurad.

Men han tänkte att det kanske skulle gå om han ljög...
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kille) skrev 2025-04-29 15:07:16 följande:

Asså jag han tog väl bilder han såg bäst it på. Och längden. Jag hade med ljugit om det. För i dagens samhälle är längden så jävla viktig för tjejer tydligen att en man måste ljuga för att bli intressant på marknaden. 

Hur många kvinnor tar inte bilder i vinklar o smink som gör att ni ser smalare ut än vad dom är. Skit I det och ge han en chans till förhållande om han nu bockade i det ni klickade som

"Skit I det och ge han en chans till förhållande om han nu bockade i det ni klickade som"

✅ Man
    ✅ Har humor
    ❌ Ärlig

👍
  • ClumsySmurf
    Anonym (foton) skrev 2025-04-29 16:38:05 följande:
    Det har ingått i dejtingspelet i alla tider att inte vara 100% ärlig om allt till en början.

Har man ett sådant behov av "ärlighet" att man inte kan ta det för vad det är så har man, men då blir det nog rätt svårt tänker jag.
    Om man har lätt för att dra grövre öppenbara lögner får man skylla sej själv om man aldrig hittar någon som vill ha en.
    Anonym (foton) skrev 2025-04-29 15:34:41 följande:

Min fråga är: finns det någon, någonsin som inte lagt upp ett "lite för fint" foto på dejtingsajter?

Fem år gammalt

Smickrande vinkel

Kanske inte helkropp

Kanske i motljus

Man kan säkert känna att "Va?!" när han eller hon dyker upp på fiket där man bestämt träff men so wha!? 

ökar falsk/vilseledande marknadsföring risken för kvinnan att bli ghostad efter första ligget?
  • ClumsySmurf
    Anonym (foton) skrev 2025-04-29 18:12:01 följande:
    Jag tror du gör för stor sak av det ...

Alla vet att "det ingår" att tänja lite på sanningen när man letar efter någon.
    Det är väl snarare så att de som gör bara tänjer lite eftersom nästan alla förstår hur efterblivet det är att ljuga om 10 cm.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Signe) skrev 2025-04-29 22:30:27 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 22:05:25 följande:
    Det är väl snarare så att de som gör bara tänjer lite eftersom nästan alla förstår hur efterblivet det är att ljuga om 10 cm.
    Precis.

Jag är 175 cm, skulle mannen i fråga uppge att han är 180 och visa sig vara 170 så blir det en kaffe sen säger jag hej då.
    ökar falsk/vilseledande marknadsföring risken för mannen att bli ghostad efter ha betalat första dejten?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-29 22:30:51 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 22:05:25 följande:
    Eftersom 90% av alla kvinnor föredrar män som är 180+ cm så är det väl inte så dumt att lägga på 10 cm om du är 170. Man ökar utbudet mer 90%.  Jag skulle inte kalla det efterblivet.
    Hur många kvinnor är ok med 170 och en efterbliven lögn?
    Gissar att man sänker utbudet med 90%
Svar på tråden Dejt ljög om utseende