Utbränd behöver jobba hemifrån, starta eget men inom vad?
Det låter som att du är mitt uppe i den rosa delen av utmattningen som mer liknar en manisk persons tankar. Hur länge har du varit sjukskriven?
Det tar månader innan man ens landar i en pågående utmattning och när man gör det hamnar man i den svarta hopplösa delen som är verkligheten.
När jag var i min maniska del av min utmattning hade jag tusen tankar om hur min framtid inom arbetslivet skulle se ut, jag var sjukt pepp på att få nya uppgifter, nya förutsättningar och jag fattade helt enkelt inte vidden av HUR utmattad jag faktiskt var... När jag väl nyktrade till från dom rosa molnen kom verkligheten ikapp och det svarta hålet slukade mig i 8 långa månader då jag bara grät, sov och var fruktansvärt sjuk . När jag väl kom till sans hade jag börjat fatta omfattningen av min sjukdom och hur illa det var.
Med det sagt tror jag verkligen inte att tanken på eget företag är så vidare bra idé.. för vad händer om du tappar det och blir sjuk igen efter något år för att du tagit i för hårt utan att nån kan hejda dig?