Min dotter skiter i sin hälsa
Känsligt och jobbigt ämne för mig och känner mig maktlös. Min dotter är sjukskriven pga psykisk ohälsa efter att ha blivit extremt mobbad på sitt jobb. Hon har kämpat med arbetslöshet/sjukskrivning pga psykisk ohälsa länge så vi närstående var väldigt glada när hon äntligen fick jobb, och tänkte nu vänder livet för henne till det lättare. Men så var det absolut inte. Tyvärr.
Men till problemet jag vill bolla. Hon har lättare autism, ångest, panikångest och extremt låg självkänsla. Nu under sjukskrivningen äter hon sinnessjuka mängder godis, läsk, chips och mycket skitmat som exempelvis panpizza. Hon har ändå älskat att laga mat och lagat bra, näringsfylld mat men det gör hon inte längre. Hon har gått upp jättemycket i vikt på kort tid och mår sämre och sämre. När jag tar upp med henne att hon bör gå ner i vikt säger hon att sötsaker och skitmat är glädjen i hennes liv, kosta vad det kostar vill. Dör hon i förtid tycker hon det är en fördel. Detta gör mig fullständigt förkrossad. Hon är bara 25 år och vill dö i förtid. Försöker att inte visa min oro för henne men jag som mamma är väldigt orolig och vet inte hur många nätter jag gråtit för min dotters skull och hur maktlös jag känner mig. Snälla hjälp, tips någon? Hon går och pratar med en kurator, men det ger inte så mycket säger hon.
Hon har blivit svårt mobbad i skolan som jag tror sätt sina spår också.