Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Utvecklas olika?

Så tror jag att det är - att man utvecklas genom att prova nya saker. Jag utvecklades en massa mellan studenten och 30. Bodde på massa olika ställen och träffade massa olika människor. Umgicks med folk i väldigt blandade åldrar (20-70) och fick nya perspektiv. Mötte folk som fötts med silversked i munnen och såna som kämpade med psykisk ohälsa, drogproblem mm. Jag pluggade olika saker och provade olika jobb. Sen landade det och jag fick fast bostad och jobb - och barn! Och utvecklingen bara fortsatte. Jag skulle inte stå ut med att sluta utvecklas. När jag upplever att det står lite för still ser jag till att något händer. :)

• Anonym (Klara)
    Anonym (Claes) skrev 2025-04-27 12:27:57 följande:

Jag som man tänker att du är som den typiska, stora massan av kvinnor. Vilket är en av dom absolut sämsta egenskaperna när det just kommer till det kvinnliga könet.

Erat ständiga behov av "duktig flicka" syndromet. Jag ser rakt igenom denna tråden. Du vill höra att du är så duktig som gjort, det och det. Och att får man barn blir man minsann vuxen. Att dessutom prata om att man dejtat en massa män hit och dit. Eller kvinnor, oavsett kön. Har den direkta motsatsen. Tycker det blir mer sunkigt helt ärligt.

Sen ska nu alltid trycka ned varandra, eller kvinnor som inte gjort exakt som er. Denna tävling. Kvinnor kan vara jävligt giftiga emot varandra. 

Grattis, du är precis som alla andra och gör exakt som alla andra. Utvecklande? Absolut. Unikt, spännande? Inte direkt. Ganska tråkigt faktiskt .

Denna tråd blir genast väldigt genomskinlig.

Till nu kvinnor som läser detta, ni duger precis som ni är. 
    Nej, man behöver inte ha gjort allt detta eller skaffa barn. För att vara perfekta. 

För mig är intressanta och utvecklande människor mer dom som vågar gå emot strömmen. Det om något, är både nytänkande, modigt,utvecklande och originellt. Att inte ständigt göra som alla andra.  

Usch, för sådana här narcissistiska tendenser.
    Män är fan bättre på att inte hålla på så här.

Jag håller med delar här men kan inte se vad det har med trådstarten att göra. Grundfrågan, som jag uppfattar det, är om personlig utveckling hänger samman med livsstil. 

Varför tror du att det är relevant för oss (eller tråden) vad du tycker om våra livsval? Jag bryr mig liksom inte om du tycker att jag är utvecklande eller inte. Jag har lagt upp mitt liv så att det ska vara utvecklande för mig, inte för dig. 

• Anonym (Klara)
    Dexter dot com skrev 2025-04-27 13:35:57 följande:

Jag tycker det är ens personlighet som styr om/när man utvecklas, inte ens livsstil/val.

Intressant. Jag känner att jag stagnerar om jag gör samma sak för länge. Då går jag någon kurs, eller provar något nytt och känner att livet går framåt igen. Jag har tänkt på den här tråden lite under dagen och inser att jag till rätt stor del likställer utveckling med att lära sig. Det kan vara att lära sig något om sig själv, men lika gärna om andra människor, en idrott, språk eller odla bonsaiträd. Det är svårare för mig att lära mig nya saker om jag gör samma saker år efter år. I synnerhet att träffa nya människor tycker jag är utvecklande. Det är därför jag gillar FL! 
  • Anonym (Klara)

Du får lite märkliga svar, TS. Många verkar inte ha förstått att det är din väninna själv som insett att hon inte utvecklats under tiden hon mest gjorde samma sak. Givetvis kan saker som vård och förlust av nära anhörig, utveckling av en lokal hembygdsförening och liknande också vara utvecklande, men jag tycker att det framgick av din TS att det var frånvaro även av sånt. Just det här att umgås med samma människor år efter år känner jag kan få en att stanna av. Nya bekantskaper tvingar en att se sig själv utifrån och ifrågasätta hur man själv är och vilka val man gör. Antingen blir man stärkt i sina val, eller så kanske man ändrar något. 

Svar på tråden Utvecklas olika?