Inlägg från: persikofjaril |Visa alla inlägg
  • persikofjaril

Ni som sitter med benen i kors

Anonym (???) skrev 2025-04-28 08:25:04 följande:
    Beror på var de sitter. På parkbänkar och vid höga cafébord som finns på caféer och snabbmatsrestauranger ja. 
    Vid vanliga bord, nej. Då riskerar deras smutsiga sko att nudda eller sparka till grannen. 
    Är man väldigt kort så kanske benet får plats i korsläge plus får plats även under bordet? 
    Inte heller på tåg och spårvagnar sitter folk med benen i kors om någon sitter bredvid av samma anledning, det är ohyfsat att trycka skon mot grannen, lika ohyfsat som att lägga upp skorna på sätet. 
    Jag brukar ofta sitta med benen i kors i kollektivtrafiken, man får ju se till att ha koll på det benet som ligger över det andra så det inte nuddar någon annan. Det är inte svårt. 
  • persikofjaril
    AlexSx skrev 2025-05-10 09:00:34 följande:
    Du kanske är kort enlig vad vissa menar att man kan sitta så?
    162 cm. Inte jättelång, det ska erkännas. Jag har aldrig upplevt det som ett problem att sitta med benen I kors på tåg/tunnelbana/buss. Man får ju som sagt se till att inte inkräkta på andras utrymme.
  • persikofjaril
    Anonym (Man) skrev 2025-05-10 12:56:21 följande:
    Då får du numera tänka på att det finns såna män som tänker på detta sätt trots att det borde ge tvärtom signal att korsa benen eller finns de bara på familjeliv
    Det får stå för dem isåfall. Jag korsar benen för att jag tycker att det är bekvämt. Om jag var ute efter att hitta en man finns det säkert effektivare sätt att signalera det. 
  • persikofjaril
    AlexSx skrev 2025-05-10 12:08:23 följande:
    Snyggt
    Ja, personligen tycker jag faktiskt att jag är väldigt bra på att inte invadera andras space. 
Svar på tråden Ni som sitter med benen i kors