• Anonym (F)

Vad handlar det om?

Jag får alltid komplimanger av folk angående en viss sak vad gäller mitt utseende. Får höra att jag ser yngre ut än min ålder. Min pojkvän säger att de ljuger.
    Vem av de ljuger? Min pojkvän eller de andra. Eller är han svartsjuk?

• Svar på tråden Vad handlar det om?
  • Anonym (Man)

Du måste nog specificera lite mer så att man förstår vad det handlar om

• Anonym (F)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-28 03:45:52 följande:

Du måste nog specificera lite mer så att man förstår vad det handlar om

Simpelt. Det jag skrivit. Min pojkvän säger att folk som säger att jag ser yngre ut än min ålder, ljuger. Eller ljuger han för att trycka ner mig? I princip alla jag träffat säger det, innebär det då att han är den enda ärliga av alla jag träffat?
  • Anonym (L)

Det är väldigt vanligt att säga att folk ser yngre ut, som något slags artighetsgest, i synnerhet när det gäller kvinnor över 25. Är det det din pojkvän menar så har han en poäng.

Men huruvida just du faktiskt ser yngre ut än din ålder eller inte har ju vi här förstås ingen aning om.

• Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-04-28 03:59:25 följande:

Det är väldigt vanligt att säga att folk ser yngre ut, som något slags artighetsgest, i synnerhet när det gäller kvinnor över 25. Är det det din pojkvän menar så har han en poäng.

Men huruvida just du faktiskt ser yngre ut än din ålder eller inte har ju vi här förstås ingen aning om.

Nja, folk har trott jag är yngre utan att ha vetat min ålder också, när de gissat ålder, alltså inte efter att jag sagt min ålder. Varför ska man säga att någon ser yngre ut bara för att vara artig? Man kan ge andra komplimanger för att vara artig.
    Låter inte sannolikt att alla ska ljuga om samma sak.

Varför jag tar upp detta är för att mitt tidigare ex kunde säga saker som att folk ljuger att jag är fin. Är jag ful då? Fast han egentligen ville trycka ner mig. Han sa även att han inte ger mig komplimanger för att jag kommer få för mycket ego boost då.
  • Anonym (Man)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 03:54:24 följande:
    Simpelt. Det jag skrivit. Min pojkvän säger att folk som säger att jag ser yngre ut än min ålder, ljuger. Eller ljuger han för att trycka ner mig? I princip alla jag träffat säger det, innebär det då att han är den enda ärliga av alla jag träffat?
    Fast du skrev en viss sak vad gäller ditt utseende, är det exempelvis något i ansiktet du syftar på, eller menar du ditt utseende i allmänhet
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 04:08:18 följande:

Nja, folk har trott jag är yngre utan att ha vetat min ålder också, när de gissat ålder, alltså inte efter att jag sagt min ålder. Varför ska man säga att någon ser yngre ut bara för att vara artig? Man kan ge andra komplimanger för att vara artig.
    Låter inte sannolikt att alla ska ljuga om samma sak.

Varför jag tar upp detta är för att mitt tidigare ex kunde säga saker som att folk ljuger att jag är fin. Är jag ful då? Fast han egentligen ville trycka ner mig. Han sa även att han inte ger mig komplimanger för att jag kommer få för mycket ego boost då.
    Det är vanligt att man gissar yngre än vad man faktiskt tror, för att inte råka trampa någon på tårna. Jag har själv varit med om att en 53-åring blev förnärmad när jag gissade att hon var mellan 50 och 55 ...

Om din kille i övrigt inte säger något nedsättande om ditt utseende så är han nog inte ute efter att trycka ner dig.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-04-28 04:21:29 följande:
    Det är vanligt att man gissar yngre än vad man faktiskt tror, för att inte råka trampa någon på tårna. Jag har själv varit med om att en 53-åring blev förnärmad när jag gissade att hon var mellan 50 och 55 ...

Om din kille i övrigt inte säger något nedsättande om ditt utseende så är han nog inte ute efter att trycka ner dig.
    Nu får du till det som att folk ljuger. Säger majoriteten att en ser mycket yngre ut, så ligger något i det. Mina föräldrar ser också yngre ut än sin ålder. Har med genetiken att göra.
    Folk gissar inte så som du gissar, utan på en exakt siffra. 
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 04:32:33 följande:
    Nu får du till det som att folk ljuger. Säger majoriteten att en ser mycket yngre ut, så ligger något i det. Mina föräldrar ser också yngre ut än sin ålder. Har med genetiken att göra.
    Folk gissar inte så som du gissar, utan på en exakt siffra. 
    Ja, folk ljuger av artighet. Det gäller även i många andra sammanhang. Hur många tror du svarar ärligt när du frågar "Allt väl"?

Som sagt så vet vi på forumet inte hur du ser ut så vi kan omöjligt uttala oss om den saken.

Om du letar efter en ursäkt att få göra slut så bara släpp det. Det behövs inga ursäkter eller argument. Känns det inte rätt för dig så gör det inte. Du är inte skyldig honom ett förhållande. 
  • Lynx123

Oavsett om du ser yngre ut eller inte - det är ju omöjligt för oss här att veta - så tycker jag att din pojkvän helt saknar hyfs och omtanke. Vad får han ut av att säga så? Är han så i övrigt också?

• Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-04-28 06:10:31 följande:
    Ja, folk ljuger av artighet. Det gäller även i många andra sammanhang. Hur många tror du svarar ärligt när du frågar "Allt väl"?

Som sagt så vet vi på forumet inte hur du ser ut så vi kan omöjligt uttala oss om den saken.

Om du letar efter en ursäkt att få göra slut så bara släpp det. Det behövs inga ursäkter eller argument. Känns det inte rätt för dig så gör det inte. Du är inte skyldig honom ett förhållande. 
    Folk är inte blinda. Är en tjej vacker så är hon vacker, ser någon yngre ut så ser den yngre ut.
    Vi vet att folk ljuger om mycket men att 99% ljuger för mig när det kommer till komplimanger, nja tror inte.

Så enligt dig är jag alltså ful och det stämmer inte att jag ser yngre ut för folk ljuger enligt dig. Givetvis kanske få ljuger men inte alla så nej köper inte det du säger. Luktar mycket avundssjuka här på forumet och nej du är inte realistisk för du ville få till hela min händelse som att de ljuger för mig.
Svar på tråden Vad handlar det om?