• Anonym (F)

Vad handlar det om?

Jag får alltid komplimanger av folk angående en viss sak vad gäller mitt utseende. Får höra att jag ser yngre ut än min ålder. Min pojkvän säger att de ljuger.
    Vem av de ljuger? Min pojkvän eller de andra. Eller är han svartsjuk?

• Svar på tråden Vad handlar det om?
  • Anonym (F)
    Lynx123 skrev 2025-04-28 06:18:01 följande:

Oavsett om du ser yngre ut eller inte - det är ju omöjligt för oss här att veta - så tycker jag att din pojkvän helt saknar hyfs och omtanke. Vad får han ut av att säga så? Är han så i övrigt också?

Ja och enligt någon annan här verkar han vara ärlig men de andra ljuga. 
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 06:27:06 följande:
    Folk är inte blinda. Är en tjej vacker så är hon vacker, ser någon yngre ut så ser den yngre ut.
    Vi vet att folk ljuger om mycket men att 99% ljuger för mig när det kommer till komplimanger, nja tror inte.

Så enligt dig är jag alltså ful och det stämmer inte att jag ser yngre ut för folk ljuger enligt dig. Givetvis kanske få ljuger men inte alla så nej köper inte det du säger. Luktar mycket avundssjuka här på forumet och nej du är inte realistisk för du ville få till hela min händelse som att de ljuger för mig.
    Jag har ingen aning om hur du ser ut. Förmodligen är du inte ful. Det är få som är det, enligt mig, oavsett hur gamla de ser ut att vara.
  • Anonym (NN)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 06:27:06 följande:
    Folk är inte blinda. Är en tjej vacker så är hon vacker, ser någon yngre ut så ser den yngre ut.
    Vi vet att folk ljuger om mycket men att 99% ljuger för mig när det kommer till komplimanger, nja tror inte.

Så enligt dig är jag alltså ful och det stämmer inte att jag ser yngre ut för folk ljuger enligt dig. Givetvis kanske få ljuger men inte alla så nej köper inte det du säger. Luktar mycket avundssjuka här på forumet och nej du är inte realistisk för du ville få till hela min händelse som att de ljuger för mig.
    Men herre, bara för att någon säger att det inte är lätt att veta och att det inte måste betyda att du ser yngre it så betyder ju inte det att personen säger att du är ful?!
    Eller tycker du att alla som är äldre än dig är fula?
    Om du tolkar sådär galet så förstår jag att det blir bråk i dina relationer.
  • Anonym (F)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-28 07:53:50 följande:
    Men herre, bara för att någon säger att det inte är lätt att veta och att det inte måste betyda att du ser yngre it så betyder ju inte det att personen säger att du är ful?!
    Eller tycker du att alla som är äldre än dig är fula?
    Om du tolkar sådär galet så förstår jag att det blir bråk i dina relationer.
    Handlar inte om det. Om 9 personer säger att jag ser yngre ut än min ålder och person nummer 10 säger att de ljuger. Innebär det då att majoriteten för mig ljuger? Förstår inte varför personen i tråden tror att komplimangerna jag får är lögner.
  • Lynx123
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 06:29:46 följande:
    Ja och enligt någon annan här verkar han vara ärlig men de andra ljuga. 
    Fast jag tycker inte att det är riktigt det som är poängen.

Oavsett så är din pojkvän inte snäll som säger så.

Även om du ser ut som din ålder eller t.om. äldre, så är det inte juste av din partner att påpeka det. 

Så min fråga är åter om det här är något som han gör i allmänhet? Vill han "dra ner" dig på något sätt? Min erfarenhet är att människor som försöker få människor att känna sig sämre gör det med flit och inte är bra personer att ha i sin närhet. Hur känner du?
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 08:29:59 följande:
    Handlar inte om det. Om 9 personer säger att jag ser yngre ut än min ålder och person nummer 10 säger att de ljuger. Innebär det då att majoriteten för mig ljuger? Förstår inte varför personen i tråden tror att komplimangerna jag får är lögner.
    Det jag skriver är att det är jättevanligt att ljuga om hur gammal någon ser ut. Jag har aldrig sett dig, så jag har ingen aning om hur det är i just ditt fall.
  • Anonym (F)
    Lynx123 skrev 2025-04-28 08:58:25 följande:
    Fast jag tycker inte att det är riktigt det som är poängen.

Oavsett så är din pojkvän inte snäll som säger så.

Även om du ser ut som din ålder eller t.om. äldre, så är det inte juste av din partner att påpeka det. 

Så min fråga är åter om det här är något som han gör i allmänhet? Vill han "dra ner" dig på något sätt? Min erfarenhet är att människor som försöker få människor att känna sig sämre gör det med flit och inte är bra personer att ha i sin närhet. Hur känner du?
    Fast jag ser yngre ut än min ålder. Har bra gener även mina föräldrar ser yngre ut än sin ålder så det han säger, tar jag som att han försöker dra ner mig ja. Om 9 personer säger att jag ser yngre ut men han säger att de ljuger och även en person här säger att folk ljuger (utan att ha ens sett mig) om komplimanger så säger det mig tillräckligt.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-04-28 09:00:08 följande:
    Det jag skriver är att det är jättevanligt att ljuga om hur gammal någon ser ut. Jag har aldrig sett dig, så jag har ingen aning om hur det är i just ditt fall.
    Det är simpelt. Så många kan inte ljuga. Är någon vacker och ser yngre ut och många säger samma sak, så ligger något i det. Eller tror du fortfarande alla dessa ljuger men inte min pojkvän? Du verkar inte förstå poängen.
  • Anonym (Em)

Hur gammal är du? Komplimangen att en kvinna ser yngre ut är ju stående efter typ 35. Är nog något många män säger oavsett om det är sant eller inte eftersom det är vad många kvinnor vill höra. Jag litar mer på min man än random smicker från andra.

• Anonym (E)
    Anonym (F) skrev 2025-04-28 09:20:27 följande:
    Det är simpelt. Så många kan inte ljuga. Är någon vacker och ser yngre ut och många säger samma sak, så ligger något i det. Eller tror du fortfarande alla dessa ljuger men inte min pojkvän? Du verkar inte förstå poängen.

I din trådstart skriver du: Vem av de ljuger? Min pojkvän eller de andra. Eller är han svartsjuk. 

men du verkar redan ha svaret klart för dig, så varför skrev du frågan i trådstarten? Men, som andra har sagt, oavsett vad som är sant (om det nu skulle finnas någon objektiv sanning i det här fallet) är din pojkvän otrevlig och obehaglig som säger som han gör.

Svar på tråden Vad handlar det om?