Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Bråk på tåget

Jag föredrar också att ha ett ledigt säte brevid mig och att kunna bre ut mig bäst jag vill. Men om det börjar bli fullt och någon vill sitta på sätet intill mig så tillhör det faktiskt normalt hyfs att överlåta sätet till den som behöver det. Det spelar ingen roll att det finns andra lediga säten, de kan ha sina anledningar till att de ville ha sätet just vid mig, t ex att de annars skulle bli tvungna att åka mot färdriktningen och bli åksjuka, att de kände sig mer bekväma att sitta med mig än den läskiga snubben på andra sidan tåget, att det var för ljust för deras ögon att sitta just där solen lyser in eller att de vill ha nära till utgången.

Du hade ingen rätt till båda sätena, TS, såvida du inte köpt dubbla biljetter.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 13:53:56 följande:
    Fast jag ville ha tillgång till båda platserna. Inte för att jag är bred (tvärtom är smal) utan för att jag helst Inte vill sitta bredvid någon annan.
    Lever man i ett civiliserat samhälle får man acceptera att andra människor också finns och har samma rättigheter som du. Du kan inte alltid få din vilja igenom.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Självgoda generationen) skrev 2025-04-29 13:58:19 följande:
    Förlåt unga MÄNNISKOR inte MÄN. Jäkla autocorrect!
    Hur gammal är ts, har hen skrivit det?
Svar på tråden Bråk på tåget