-
-
Svar på tråden Bråk på tåget
-
Fanns ju andra folk med väskor på sätena att fråga så förstår inte varför hon blev så sur.
-
Åk inte kollektivt om du inte kan hantera att folk sätter sig bredvid dig. Att bli sur för att någon satt sig bredvid och tvinga dem att flytta på sig är oförskämt.
Föredrar jag att sitta enskilt? Absolut. Skulle jag bete mig som du gjorde om någon satt sig bredvid? Hell no!
Hade de verkligen tagit din plats hade det varit en annan sak men nu hade hon bara satt sig bredvid. -
Men skit i att hon blev sur. Att jackan skulle vara kvarglömd är bara dumheter. Att du inte vill sitta bredvid någon annan på ett tåg med icke bokningsbara sittplatser är ett önskemål som är svårare att uppnå, speciellt om tåget är fullsatt.
-
Om jag förstått saken rätt så ville du inte ens låta henne sitta på sätet brevid, för att du ville sitta själv, är det rätt uppfattat?
-
Ja, hon frågade om jag ville sitta vid fönstret och att hon isåfall kunde sitta på platsen bredvid. Så ja du har uppfattat det rätt. Fanns ju en anledning att jag lade min jacka som jag gjorde.Tom Araya skrev 2025-04-28 09:15:44 följande:
Om jag förstått saken rätt så ville du inte ens låta henne sitta på sätet brevid, för att du ville sitta själv, är det rätt uppfattat?
-
Tåget hade inga ensamma platser kvar utan man får sitta bredvid någon. Och då fanns det andra hon kunde fråga.
-
Så du ville ha två platser?Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:17:16 följande:Ja, hon frågade om jag ville sitta vid fönstret och att hon isåfall kunde sitta på platsen bredvid. Så ja du har uppfattat det rätt. Fanns ju en anledning att jag lade min jacka som jag gjorde.
-
Ja jag vill inte sitta bredvid någon.Anonym (H) skrev 2025-04-28 09:19:27 följande:Så du ville ha två platser?
-
Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:20:11 följande:Ja jag vill inte sitta bredvid någon.
Det spelar ingen roll om det fanns andra som kunde flytta på sina saker eller att du vill sitta ensam. Hon har köpt biljett, hon får sitta på ledig plats. Platsen bredvid dig var ledig. Du har ingen rätt alls att be henne flytta på sig i det läget.
Även om det hade funnits massor med hellediga rader så har hon rätten att sitta bredvid dig om jon så önskar.
Du ska inte resa kollektivt med din inställning. Du är problemet, inte hon. -
Anonym (Bråk) skrev 2025-04-28 09:20:11 följande:Ja jag vill inte sitta bredvid någon.
Så kan man känna, men det är inget du kan kräva. Åker du tåg och buss får du finna dig i att det är andra människor där.
Jag misstänker att det ligger någon rädsla eller annan svårighet bakom ditt beteende, men det är inte ok att bete sig illa mot andra bara för att man själv har ett problem. Man kan be snällt om hjälp, men det är man själv som har ansvar för sitt mående. Det är inte andras jobb att fixa.