Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Bråk på tåget

Allt är sagt i tråden, TS behöver nog hjälp med att komma över sina problem med medresenärer. Hon blir väldigt begränsad med den inställning hon har, hon får lära sig att stå ut med att det finns andra människor i kollektivtrafiken. Hur går det under flygresor, på tunnelbanan eller bussar? Vi som veckopendlat under decennier, och vi är många, har inte ens reflekterat över det här problemet.                                                                                                                                                                              Nu var det egentligen inte det jag ville säga här utan mer att lyfta ett varningens finger för stt gå på toaletten när tåget stannar vid en station. Någon har gjort det tidigare i tråden för övrigt. Kollegor har blivit bestulna på såväl jackor som dataväskor. Mellan Stockholm och Göteborg stannar tåget några gånger och där finns skummisar som satt i system att kliva på när tåget stannar, spana runt, alltid finns det något på någon hatthylla av intresse. Sitt kvar tills tåget fortsätter! Vet detta av erfarenhet.

• Goneril
    Anonym (R) skrev 2025-04-28 13:30:16 följande:

Är du svagbegåvad på något sätt?

Så är det nog, och då är det ingen idé att diskutera. Hissen går inte ända upp. Fortfarande, dock, undrar jag hur det går när TS ska ut och flyga? Då har man grannar bredvid sig, har man otur riktiga tjockisar vars magar väller över ens eget säte, och dessutom någon framför och bakom sig
    . Spännande att höra hur TS tacklar den situationen.
  • Goneril
    Anonym (Synd) skrev 2025-04-28 17:45:01 följande:
    Jag hade nog haft svårt att enbart hålla smockan verbal om det var jag som hade träffat på ts. Beter man sig sådär så vore det förtjänat åtminstone även om jag aldrig gjort det så hade det kliat i fingrarna.

En dag träffar ts på fel person. Alla kan inte hindra sina ilskeimpulser.
    Det håller jag med om, råkar TS ut för någon med bristande impulskontroll hänger smockan i luften.Nu tror jag att TS syfte i tråden är att provocera, så korkade människor finns nog inte, inga argument tycks heller bita. Jag hade tillkallat tågvärden om jag hade åkt med det tåget. Synd om TS egentligen, hon måste leva med ständig friktion, ideligen blir folk arga på henne. 
  • Goneril
    Anonym (Q) skrev 2025-04-30 03:29:27 följande:

Jag hoppas att detta är en tråd skapad för att provocera. Alla normalbegåvade vuxna människor förstår att man inte kan ta upp två säten per passagerare. Jag antar att du även betalar för ett bröd, men tar två. Eftersom du vill och din vilja står över andras människors vilja och önskemål.

Sannolikt en tråd skapad för att provocera. I så fall kan man  säga att vi alla har gått I fällan. Den andra förklaringen är att det inte är riktigt välbeställt å hjärnans vägnar hos TS, det vill säga att hissen inte går hela vägen upp. Det finns en tredje tänkbar förklaring och det är stt TS har en grandios personlighet och inte tycker sig behöva rätta sig efter vanliga regler för mänskligt umgänge; går före i alla köer, ser andra individer som underlägsna. Populär blir inte TS med den inställningen, men det märker hon inte på sin inbillade parnass. 
Svar på tråden Bråk på tåget