Anonym (Bagarmossen) skrev 2025-04-28 13:24:52 följande:
Jag förstår inte att polisens resurser kan läggas på såna här saker när t ex prostitution där privatpersoner säljer sex är fullständigt bortglömt. Ska man hårdra saken så skadar det nog fler människor att sälja sex än vad den här kvinnans bakeri gjort.
Nät jag växte upp var det inte ovanligt att föräldrar bakade till skolinsamlingar eller dylikt. Där jag bor nu existerar samma sak. Så det kan ju inte vara från ett livsmedelsperspektiv.
Anonym (Bagarmossen) skrev 2025-04-28 13:24:52 följande:
Jag förstår inte att polisens resurser kan läggas på såna här saker när t ex prostitution där privatpersoner säljer sex är fullständigt bortglömt. Ska man hårdra saken så skadar det nog fler människor att sälja sex än vad den här kvinnans bakeri gjort.
Nät jag växte upp var det inte ovanligt att föräldrar bakade till skolinsamlingar eller dylikt. Där jag bor nu existerar samma sak. Så det kan ju inte vara från ett livsmedelsperspektiv.
Fast dessa föräldrar som bakat till skolinsamlingar har inte fått krav från myndigheterna gång på gång i många års tid om att sluta men trots detta fortsatt? Tycker du verkligen det är jämförbart?
Troligtvis har detta varit ett ärende som varit lätt att döma. Att andra mer allvarligare brott inte får fällande domar kan ju bero på att det är svårt att bevisa brotten?
Menar du att polisen ska ignorera brott dom ser, som är lätta att bevisa för att det finns grövre brottslighet?
Kan du svara på varför den här kvinnan trots uppmaningar 2019 valt att fortsätta med försäljningen?