• Anonym (Arg)

Äter regelbundet entrecote, får kritik

Har personer i min närhet som kritiserar mig hårt för att jag regelbundet äter entrecote. Jag köper en billig variant som kostar runt 70 kronor för 200 g, sedan äter jag grönsaker och en färdig bea som jag haft hur länge som helst i kylskåpet. 

Dom som kritiserar mig för detta äter ofta hämtmat/snabbmat. Typ köper en pizza eller någon annan typ av mat för avhämtning. Detta kostar minst 120 kronor.

Eller så äter dom 3 ggr i veckan lunch ute när dom jobbar, mat som också är minst 120 kronor per tillfälle. 

Dom anklagar mig för att slösa pengar. Om jag köper en entrecote för 70 kronor, har grönsaker hemma, typ morötter och palsternacka och steker på min mat på 4-6 minuter så är det ju både billigare och snabbare än deras mat. 

Detta är inte personer som bryr sig om hur mycket kött man äter. Äter annars inte särskilt mycket rött kött kan tilläggas. Äter max 400 gr i veckan. 

Vad är problemet?(köttet är svenskt). 

• Svar på tråden Äter regelbundet entrecote, får kritik
  • Anonym (Nina)

Jag vet inte, har du frågat dem?

• Anonym (Hella)

Ljug och säg att du inte äter entrecote. Problem löst 

• Anonym (Arg)
    Anonym (Nina) skrev 2025-04-28 22:10:45 följande:

Jag vet inte, har du frågat dem?

Ja och det är för att jag slösar pengar.
  • Anonym (a)

Att du har en färdig bea hur länge som helst...

• Anonym (Arg)
    Anonym (a) skrev 2025-04-28 22:30:10 följande:

Att du har en färdig bea hur länge som helst...

Det är en flaska som håller. Självklart inte hur länge som helst så den är gammal? men jag tar av det som finns hemma. Typ som ketchup. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (same-ish)

Jag ska ev äta entrecote den här veckan. Eller möjligen biff. Biff känns lite mer lockande, jag kan göra stroganoff av den. När jag nämde det för min moster (vuxit upp hos henne, mamma gick bort när jag var liten) sä hon direkt "det har du väl inte råd med?". Nej, det har jag ju inte egentligen, jag är sjukpensionär. Men den här veckan säljer de entrecote of ryggbiff för 149 kr/kg. Det är ju bara två tior dyrare än köttfärsen, så för en gångs skull tänkte jag kosta på mig. 

Hon kritiserar också att jag gör eget smör, men tro fan det när en liter grädde kostar 50 kr och ett paket smör kostar 74. 

• Anonym (Ilandsproblem?)

Dagens I-landsproblem. Det är väl snarare du som ska ifrågasätta dem, varför de äter hämtmat/ skräpmat istället för att laga sig riktigt mat. Tydligt att problemet ligger hos dem.

• Anonym (E)

Vem bryr sig, ät vad du vill och så kan dom äta vad dom vill

• Dexter dot com

Så länge du har ekonomi för att äta som du gör och inte vill låna pengar av dom ska dom väl inte bry sig alls vad du äter.

Svar på tråden Äter regelbundet entrecote, får kritik