Inlägg från: Anonym (Kanske för att ...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske för att ...)

Orimliga grannar

De blir nog arga för att du fixat detta utan att höra vad de andra tycker och för att du ringer p-vakter så att de får böter. Sedan är det väl bättre att hålla sina barn borta från en trafikerad gata än att sätta dit farthinder.

Anonym (Vad) skrev 2025-04-29 17:05:54 följande:
    Anonym (Kanske för att ...) skrev 2025-04-29 13:18:15 följande:

De blir nog arga för att du fixat detta utan att höra vad de andra tycker och för att du ringer p-vakter så att de får böter. Sedan är det väl bättre att hålla sina barn borta från en trafikerad gata än att sätta dit farthinder.

Jag har hört med närmsta grannarna som tyckte det var bra och stöttar allt. Jag kan inte gå och plinga på i långa rardhuslänger och stort antal lägenheter, vi snackar typ 50+ boenden? Det är en omöjlighet. 
    Man kan sätta upp lappar.
    Anonym (Bengan) skrev 2025-04-29 17:23:25 följande:
    Var står det att de ringt p-vakt? Jag har bara sett att maken varnat en kvinna så att hon skulle SLIPPA p-bot. 
    Det står redan i första inlägget: "Känns ju trist att ge folk böter, ringer ju p-vakter varje gång."
    Anonym (Vad) skrev 2025-04-29 18:18:34 följande:
    Anonym (Kanske för att ...) skrev 2025-04-29 17:18:22 följande:
    Man kan sätta upp lappar.

Vad menar du? På bilarna?
    Nu är det ju för sent, eftersom du redan fått dit trafikhindren. Men jag menade på lyktstolpar, till exempel. Brukar ju finnas ställen att sätta upp lappar om man vill meddela folk om saker.
    Anonym (Alicia) skrev 2025-04-29 19:40:32 följande:
    Det skrevs ju apropå att ni bara pratade med de närmsta grannarna om att ni tänkte fixa farthinder. Jag antar att personen menar att ni borde ha satt upp lappar för få kontakt med fler som kunde tänkas ha en åsikt.
    Ja precis.
    Kvittning skrev 2025-04-30 09:12:35 följande:

* Hur menar ni att ts leker trafikpolis?

Kanske för att TS ringer parkeringsvakterna hela tiden?
    Anonym (?) skrev 2025-04-30 19:06:57 följande:
    Om inte räddningstjänsten kommer förbi om det är utryckning så tycker jag att hon gör rätt.

Och hela tiden? Bor du på gatan?
    För att TS skriver att hon ringer varje gång. TS frågade varför grannarna är sura och jag försöker svara på det. Frågan var inte om hon gör rätt eller fel som ringer parkeringsvakterna varje gång.
    Kvittning skrev 2025-04-30 20:25:47 följande:
    Fast grannarna vet ju inte att ts ringer vakterna, grannarna vet ju bara att de parkerat fel och därför får böter. 

Jag gissar att de enda som blir sura är de som körde för fort och nu inte längre kan göra det. Och de som vill parkera var som helst och nu får böter (skulle inte bli förvånad om det är samma personer). 

Övriga i området är nog bara glada för lådorna, men ofta är det ju de missnöjda som låter mest. 
    Är nog inte jättesvårt att räkna ut då TS planerat blommor i farthindren och både hon och hennes man kommenterar om att det inte får parkera där.
    Anonym (?) skrev 2025-04-30 21:11:25 följande:
    Parkeringsvakter lär sig ganska fort var folk parkerar fel och kör ofta dit.
    Så du tror inte att folk gör kopplingen mellan att TS kommenterar att de inte får stå där och att de får böter?
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-16 13:07:25 följande:
    Jättebra att de tröttnar på att parkera fel. Vid detta laget bör väl hela gatan veta att det delas ut böter, så parkerar man där man ju ganska korkad. 
    Japp, och vid detta laget lär hela gatan fatta vem som ligger bakom att de fått böter där de tidigare fått stå. Populär lär hon inte vara.
Svar på tråden Orimliga grannar