Inlägg från: Anonym (Anc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anc)

Grannen bryr sig inte om sin katt

Du skriver att katten äter hos grannar och att du står för vatten och sovplats. Det är helt åt helvete. Det är ju ni grannar som gör att katten inte går hem. Den behöver ju inte! Så kanske ägaren går och oroar sig när han ska lägga sig.

Jag hade samma problem med vår katt, den gick på diet pga av övervikt efter kastrering och inget hjälpte. Sen fick jag höra från en granne att en annan granne matar katten. 

Vad det gäller fästinghalsband så är det en usel idé. Följden blir att fästingen inte biter sig fast utan kryper runt i pälsen och sen kommer katten hem och biter sig fast på kattens ägare istället.

Så sluta förutsätta saker. Är du oroligt för kattens välmående så diskutera med grannen istället för att sitta och fabulera saker i ditt huvud.

• Anonym (Anc)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2025-04-29 06:16:58 följande:
    Ytterligare en oansvarig kattägare, skaffa inte katt om du inte vill ha den hemma. Det är himla oansvarigt att låta katten ränna runt hos grannar. 
     Tänk ett varv till innan du kommenterar. Klart den går till någon som ger den mat. Tills slut vet den ju inte var den bor. 
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2025-04-29 09:25:28 följande:
    Så nu har tänkt ett varv till och ber dig göra det samma och faktiskt läsa vad jag skriver. 
    Det är oansvarigt att påta sin katt springa utomhus! Jag struntar i var din katt äter men det är oansvarigt att låta den vara utomhus oövervakad och kopplad. 

Förstår du lite bättre nu? 

Så bedömer inte samhället katters utevistelser som du säkert vet. Sen kan du tycka vad du vill. 

Men om du har så ont av katter så föreslår jag lägenhet eller hus långt från bebyggelse.

• Anonym (Anc)
    Anonym (Y) skrev 2025-04-29 11:51:21 följande:
    Vad är anledningen till att TS skrev 
    Katten får ingen mat hos mig 
    om du vet bättre?
    Andra grannar matar ju den? Det är alltså inte kattägarens fel att den inte kommer hem.

Du kan inte välja ut viss information och filtrera bort det övriga.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2025-05-02 08:54:08 följande:
    Katten ska inte vara ute obevakad från första början, du kan inte välja ut viss information och filtrera bort det övriga. 
    De människor i Sverige som förföljer sina katter vid utevistelser går att räkna på ena handens fingrar. Att du tycker att det borde vara på annat sätt är irrelevant även om du så klart Har rätt till den åsikten. 
Svar på tråden Grannen bryr sig inte om sin katt