Måla om framtida barnrum!
Måla ett par veckor innan så det hinner torka. Låt mannen slipa och måla och vädra kanske inte ut rummet så ert eget sovrum får in målarfärgen och du sover i det i flera dagar.
Måla ett par veckor innan så det hinner torka. Låt mannen slipa och måla och vädra kanske inte ut rummet så ert eget sovrum får in målarfärgen och du sover i det i flera dagar.
Jag vill verkligen inte förminska någons problem men, det finns inte många som är så bra på att hitta saker att oroa sig för än förstagångs-föräldrar.
Skulle i så fall vara min 85-åriga morsa ....
Tänk så många barn det fötts i grottor, hyddor, fäbodar o.s.v
Barnen skulle lindas, man "botade" svamp i munnen med att gnugga brännvin i gommen på spädbarn.
Och - hörselskador på barnet från slipning?
Min dotter är gravid med sitt första barn och har i alla fall två konserter bokade under sommaren och beräknat nersläpp är i november .......
För sakens skull så förändras även det vi kallar u-länder. Deras barndödlighet är bara 5-10% och har långt mer än halverats bara de senaste 20-30 åren. Det finns väldigt få u länder kvar i världen då de flesta länder som vi på 90 talet kallade u-länder nu mer är medelinkomstländer. Kunskapen och vetenskapen nådd även dit även om några decennier efter oss.