Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Matbudget

Vi är två vuxna och två barn i åldrar 2-10 år. Vi lägger 5000 på fast hemmamat-budget och det fungerar utmärkt. däremot äter vi ute och fikar ganska mycket men då går det från våra fritids/nöjes-budget. 

• Anonym (Hm)

Vad äter ni egentligen? ni som lägger 15-16 tusen på mat? Vi är två vuxna och två barn som äter hur bra som helst på 5-6 tusen och då inkluderar det toapapper, blöjor och andra hushållssaker. är det entrecote till middag? Gigantiska portioner? Jag försöker inte vara nedlåtande utan undrar helt seriöst 😳

• Anonym (Hm)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-02 15:43:24 följande:
    Är det konstigt att äta entrecote? Vi gillar nötkött , men äter det  bara en gång i veckan, av hälsoskäl.
    Nej det är inte konstigt. Hur gjorde du den kopplingen av det jag skrev? Som jag skrev var jag seriöst nyfiken och menar inte alls något nedlåtande 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mycket) skrev 2025-09-02 15:53:26 följande:
    För oss är det ju mest pga att vi köper köttlådor och fisk från fiskbilen och sånt som gör att det drar iväg. Och så är vi ju många, och barn i tonåren äter ju som hästar för tusan. De har visst ingen botten. 

Plus Stockholmspriser. 
    Vi bor visserligen också i Stockholm i en närförort med höga priser, men jag förstår skillnaden. Köttlådor är kostsamma men fantastiska och tonåringar kan vara enorma i maten 😅 jag fattar! 
  • Anonym (Hm)
    Studentpappa skrev 2025-09-02 22:29:44 följande:
    Har ni blöjbarn är de ju knappast särskilt stora i maten. En tonåring äter ju minst som en vuxen, har du två är det ju som fyra vuxna och inte två vuxna och två små barn.
    Ett blöjbarn, en snart tonåring. Men alla som besvarat som har just höga kostnader verkar syfta på tonåringarna, så jag förbereder mig ödmjukt för att även mina matkostnader kommer skjuta i höjden snart 😅
Svar på tråden Matbudget