Inlägg från: Anonym (Karl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl)

Tycker synd om mig själv

Anonym (Anonym) skrev 2025-04-29 21:32:58 följande:
    Tycker synd om mig själv

I 18 års tid har vården trott att jag haft vanlig ångest. Humöret har svajat och jag har haft noll ork. Panikångest emellanåt. Men man kom på att jag har problem med salt- och vatten balansen.

Jag fick på läkares order börja med att äta mer salt. Nu är besvären borta. 

Är såklart glad för det. Men jag har nu börjat tycka synd om mig själv, vill ta igen en massa, göra en massa, vilket gör att jag bränner en del pengar. Inte pengar som jag inte har. Men mycket. Jag har så mycket energi och har någon sorts glädjerus.

Hur ska jag göra. Acceptera det, glädjas åt det och bara vara. Eller tänka på något annat sätt? Kan man fira, utan att bränna pengar? Tips på vilka sätt? 

Du skriver inte om du är man eller kvinna och det medför att många är osäkra på hur dom skall svara.

Svaret beror nämligen helt och hållet på vilket kön har du. Det är viktigt att döma män och stötta kvinnor.  

Om du är en man så blir svaret ungefär så här : Män som tycker synd om sig själv är det värsta som finns! Du måste sluta spela datorspel, skärp till dig, börja träna, träffa folk, skaffa dig en hobby. Ät nyttig mat. Kasta ut soffan. Börja studera. Sluta titta på porr.

Om du är en kvinna blir rådet så här : Du har rätt att tycka synd om dig själv. Man skall bejaka sina känslor och lyssna på sin magkänsla. Man kan unna sig saker, huvudsaken är att det känns rätt för dig. Lycka till!

• Anonym (Karl)
    Anonym (konstigt) skrev 2025-04-30 11:32:46 följande:
    Vad var det här för udda och konstigt svar? Gå och ta itu med ditt kvinnohat innan det leder till något värre och att någon drabbas av det. Detta är inte friskt.

Mvh

Det är ju så verkligheten ser ut så det inte det minsta konstigt att det beskrivs.

Det konstiga är väl i så fall varför så många vill förneka och inte kan bemöta när sanningen presenteras.Tråden handlar ju inte om mig vill ändå berätta att jag inte hatar kvinnor.  Kvinnor är underbara!

• Anonym (Karl)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 13:57:05 följande:

Fast du hatar väl mer män isåfall? Med tanke på att det var okej att en kvinna tycker synd om sig själv och tar hand om sig själv lite extra, men inte en man? Eller hänger jag inte med nu.

Begriper inte heller ditt svar faktiskt. 

Vill du utveckla?

Ja, skall utveckla.
    Jag hatar varken kvinnor eller män. 
    Jag menar att det inte är mer synd om kvinnor än om män. Om man däremot läser på FL så verkar många tycka att om TS är kvinna då skall ges väldigt mycket sympati medan om det är en man som är TS så ges nästan ingen förståelse alls.

Det tycker jag är helt åt skogen. Det borde vara samma respons oavsett könstillhörighet. Och det är det inte. 

Eftersom detta mönstret, dvs könsberoende svar, här på FL är extremt tydligt är det konstigt att väldigt få verkar se det. 
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 15:12:54 följande:
    Jaha så du var lite ironisk med ditt svar. Men då förstod du kanske att jag inte är sådan?
    Ja, det var jag.  

Jag ser inte dina inlägg som ironiska, nej. 
    Tycker du framstår som sympatisk jämfört de manshatare som jobbar övertid i tråden. 
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-04-30 16:44:06 följande:

Eller vadå, i min tråd? Vilka är manshatare här menar du? 

Jag trodde du menade andra trådar möjligtvis. Är de manshatare för de givit mig tips på vad jag kan göra och sagt snälla saker? Nu får du lägga av. 

De är naturligtvis inte manhatare för att de ger dig tips.

Inlägg 17,20,21,23 och 24 är tydliga exempel på manshat, säkert fler men orkar inte scrolla längre bak. 
Svar på tråden Tycker synd om mig själv