Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Min pojkväns 12 åring dotter hatar mig

himlen123 skrev 2025-04-30 21:33:06 följande:
    Min pojkväns 12 åring dotter hatar mig
    Hej. Jag och min kille har vart ihop i drygt 2 år. Den senaste tiden har vi haft det lite fram och tillbaka pga. min killes exfru som har alkohol och psykiska problem. Hon bryr sig inte om sina barn utan åker på semester, till Thailand, med sin kille flera veckor och har inte en enda gång tagit med sina barn på semester, dessutom har hon försökt ta livet av sig för att dra uppmärksamhet - och därmed inte kunnat ta hand om barnen. Socialtjänsten och familjerätten har blivit inblandade flera gånger pga av detta och därför har han haft barnen på heltid. 

Exfrun har alltid på något sätt hatat mig. Hon tror att jag påverkar min kille. Så som jag har förstått det har min kille hjälpt henne mycket trots att de har varit skilda, men de är inte vänner som förr längre. Nu har hon själv en kille, men förväntar sig fortfarande uppmärksamhet från min pojkvän. 

Jag älskar min kille väldigt mycket men hon och hennes problem har alltid varit centrerat i våran relation. Barnen har vart hos honom sedan i somras förra året och de har varit hos mig jämt. Vi har hittat på massa olika aktiviteter och jag har alltid sett hans barn som mina och aldrig särbehandlat dem från mina egna barn, vi åkte t.o.m. utomlands på semester allihopa tillsammans, men hans dotter har aldrig tyckt om varken mig eller min 15-åriga dotter. Hon sa aldrig det, men jag kunde känna det. Jag har en jättebra relation med mina barn och framförallt med min dotter. 

En dag i början av februari var de hos mig och vi gick ut och hade det roligt. På kvällen skulle vi ha lite mys och jag var helt slut den dagen. Jag och min kille pratade om framtidsplaner. Då plötsligt blev samtalsämnet hans exfru igen och det blev ett litet småtjafs. Efter barnen hade gått och lagt sig bråkade vi och vi var lite högljudda. Vi tappade kontrollen och bråkade rejält och barnen hörde det. Då kom vi överens om att vi skulle göra slut och gå skilda vägar. 

Dock kunde vi inte släppa taget om varandra och nu efter en lång diskussion om hur vi ska förbättra vår relation, däribland att vi inte ska blanda in barnen, har vi bestämt oss för att pröva igen. Vi träffades då och då när han var barnfri. 

Nu fick hans dotter reda på att vi är tillsammans igen och hon fick spel. Hon skrev till mig och var jätte otrevlig, svor och sa citerat ?Vi är lyckliga med pappa utan dig? ?Du är helt jävla dum i huvudet? ?Du är svartsjuk på min mamma? ?Jag har aldrig tyckt om er och jag vill inte att du och min pappa ska vara tillsammans? osv. Helt ärligt misstänker jag att det är hennes mamma som har skrivit majoriteten av meddelandena eftersom att det liknar hennes ord.

Jag är fortfarande i chock och vet inte hur jag ska reagera. Är detta ett normalt beteende? Vad ska jag göra nu, ska jag bara släppa allt med min pojkvän? Hur ska jag agera? 
    Har du visat dotterns brev för hennes far? Det borde visa honom att han inte kan flytta ihop med någon förrän dottern mognat/flyttat hemifrån.

Hur mår dina egna barn? Vad tycker de om din särbo? Och vad tycker de om hans dotter?

Som jag ser det så fortsätter ni som särbor, med hans dotter och hennes mor som hotande moln. Men att flytta ihop är uteslutet på flera år.

Ert stora gräl handlade väl om att han ställer upp för mycket för sitt ex? Medberoende?

Dottern verkar inte må så bra, hon borde kanske besöka Bup. Men hennes mor kan ju sätta stopp för det.

Eller så gör du slut för att du inte orkar vänta flera år på att få flytta ihop. Visst, du älskar mannen, men han medför ständiga draman pga hatisk dotter och dito ex. Du kan hitta någon ny man att älska, någon utan barn/med vuxna barn, någon som du inte måste vänta minst 6 år på att flytta ihop med..
Svar på tråden Min pojkväns 12 åring dotter hatar mig