Min pojkväns 12 åring dotter hatar mig
Ja de kan vara riktigt jobbigt med bonusbarn..jag har två barn varav min äldsta dotter är 13 år idag. När jag träffade min sambo så var hon otroligt återhållsam men endå accepterande. Med tiden så blev hon hatisk emot min sambo. Usch vilken jobbig tid det var för oss. Speciellt för min sambo som verkligen tyckte om båda barnen jätte mycket. Jag fick ta kontakt med socialtjänsten för att försöka bolla hur vi skulle prata med denna hormonstinna tonåring. Och efter ett tag kröp det fram att hon tyckte det var jobbigt att min sambo var så kärleksfull och verkligen gillade henne. min dotter hade väldigt delade känslor kring att hennes egna biologiska pappa inte brytt sig. Och här kom en person som inte hade några blodband till henne men betraktade henne som sin egna endå. Min dotter kunde inte placera dom känslorna själv.
Det kan ju vara så enkelt att din sambos dotter känner likadant? Att det ligger ett hat att hennes egna mamma inte klarar av sin föräldraroll så som hon önskar. det tog oss närmare tre år innan min dotter bara vaknade upp en dag och ville bli adopterad av min sambo. Vi blev helt förstummade som vuxna.
vi har också bråkat som par och tyvärr har barnen hört det men vi har alltid pratat med barnen efteråt att det är sånt som händer ibland. Och de får ställa öppna frågor.