Hemmet är orsaken till min utmattning. Hur ska man komma tillbaka?
Jag kan tillägga att jag själv måste ha strategier och olika verktyg för att kunna ha en fungerande tillvaro,
Jag är rätt säker på att jag har autistiska drag, det finns i släkten, och jag använder påminnelser i mobilen, listor, lappar och andra sätt att hålla ordning på minsta grej för det faller sig inte naturligt för mig.
Skillnaden mellan mig och TS sambo är att jag är ensamstående på heltid med mitt barn så jag har inget val
Jag har ingen som TS som håller reda på allt åt mig. Jag skulle inte vilja ha det heller för jag skulle inte klara av att se någon jag bryr mig om bränna ut sig själv för min skull.
Jag är helt säker på att TS sambo kan fixa allt det där men är som sagt bekväm, lat och egoistisk. Det fungerar ju jättebra för honom så varför skulle han ändra sig?
Det faktum att han har träffat en arbetsterapeut, vilket jag så jag gärna skulle vilja göra själv för att få tips och råd, men ändå inte använder det han har lärt sig säger allt. Han är inte motiverad för han trivs bra som det är medan TS går på knäna fullständigt.
I call bullshit. Om TS lämnade honom imorgon så skulle han garanterat klara allt det som TS fixar nu.
Nu riskerat hon utbrändhet och han ser bara på utan att avlasta henne. Barnen får också steppa upp i den mån deras ålder medger det. Alla ska hjälpas åt i familjen. Jag köper inte att de alla är fullständigt invalidiserade.