• Anonym (Maja)

Hemmet är orsaken till min utmattning. Hur ska man komma tillbaka?

Anonym (TS) skrev 2025-05-04 00:08:49 följande:
    Jag var inte ute efter en bedömning om han är en mansbebis eller inte, utan tips och idéer från andra i liknande situation hur de fått vardagen att fungera.
    Fast anledningen till att din vardag inte fungerar beror på att du försöker rodda en värld där du har fyra barn + en vuxen som fungerar som ett barn. Han verkar kosta mer energi än han ger.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att du väljer att offra din hälsa och din ev framtida relation med dina barn för att du väljer att bo med denna man och hans barn. Varför tycker du att dom är mer värda än att dina barn (och du!) fungerar och får ett liv som är bra och harmoniskt?

Han har ansvar för sitt liv och sina barn, inte du. Din främsta prioritering är dina barn och ditt eget mående för vem tar hand om dina barn när du rasar? Inte din sambo iaf...
  • Anonym (Maja)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-07 18:24:48 följande:
    Ja, det är så det känns här också. 
    Han fokuserar på jobbet som är en del av hans specialintresse och då finns inte orken till annat. Idag kom han hem från jobbet och la sig i sängen och somnade direkt. Nu har han sovit två timmar. Jag har fått fixa middag, läxor och tvätt och sköta barnen.

Såhär är det oftast varje dag. Han sover flera timmar efter jobbet. Han somnar där han sitter. I soffan, vid bordet eller i sängen. Han somnar på 2 minuter och han sover sig igenom alla typer av oljud. Resten av kvällen går ut på att klaga över att han är trött. Vilket jag också förstår eftersom all han energi går till att hålla ihop på arbetet. 
    Jaha... och så här vill du leva resten av livet? Det finns ju ingenting du kan göra som kan ändra honom så alla tips du kan få blir ju bara vad DU kan göra annorlunda fast allt egentligen handlar om honom.

Bli särbo. Den absolut bästa lösningen är särbo och hans barn blir hans och du har fokus på dina barn för fortsätter du som nu blir alla utbrända.
Svar på tråden Hemmet är orsaken till min utmattning. Hur ska man komma tillbaka?