• Anonym (Går illa)

100 män vs silverback

Tror du att 100 män kan klå en silverback gorilla?

• Svar på tråden 100 män vs silverback
  • Anonym (Eli)

Det beror på vilka männen är. Får de bara slåss med händerna, inga vapen? 😁

• Anonym (Går illa)
    Anonym (Eli) skrev 2025-05-01 12:36:31 följande:

Det beror på vilka männen är. Får de bara slåss med händerna, inga vapen? 😁

Standardmän, inga vapen.

De får förstås snacka taktik innan

Skrattande
  • Johan70

Silverrygg säger man på svenska.

Om de är 100 mot 1, ja, då tror jag definitivt att de skulle klå gorillan.

• Anonym (Går illa)
    Johan70 skrev 2025-05-01 13:20:43 följande:

Silverrygg säger man på svenska.

Om de är 100 mot 1, ja, då tror jag definitivt att de skulle klå gorillan.

Är du säker på det? En silverrygg skulle kunna bära ganska många människor på sin rygg utan att kollapsa, och hur många män skulle samtidigt kunna kasta sig på gorillan samtidigt? 

En Gorilla är ju bara muskler och vassa tänder.

Kan tänka mig att det är samma sak som att 100  4-åringar skulle försöka övermanna en själv.

• Anonym (T)

Ja, det tror jag nog att de skulle, men förmodligen inte utan att några av dem skadas.

• Anonym (Går illa)
    Anonym (T) skrev 2025-05-01 13:45:51 följande:

Ja, det tror jag nog att de skulle, men förmodligen inte utan att några av dem skadas.

Hur då? Genom att kasta sig på gorillans rygg? kan tänka mig att en tre fyra personer kanske får plats samtidigt om fem försöker boxas bakifrån så blir det knappt ett blåmärke på gorillan.

Skulle vilja se en simulering av det här! Det är ju inte som att människor fungerar som zombisar och kan skapa ett högt torn som i den där Brad Pitt filmen.
  • Anonym (T)
    Anonym (Går illa) skrev 2025-05-01 14:08:22 följande:
    Hur då? Genom att kasta sig på gorillans rygg? kan tänka mig att en tre fyra personer kanske får plats samtidigt om fem försöker boxas bakifrån så blir det knappt ett blåmärke på gorillan.

Skulle vilja se en simulering av det här! Det är ju inte som att människor fungerar som zombisar och kan skapa ett högt torn som i den där Brad Pitt filmen.
    Även gorillor har sårbara punkter.

Tänk dig att du är gorillan och hundra människor gör allt för att skada ögon, strupe, knän, händer, fötter etc. Skulle du verkligen lyckas oskadliggöra dem allihop innan de har oskadliggjort dig?
  • Anonym (Slagträ)

Ser framför mig hur gorillan tar första bästa gubbe och håller honom i anklarna och använder honom till att spöa de andra 99 med.

• Anonym (Går illa)
    Anonym (T) skrev 2025-05-01 15:00:05 följande:
    Även gorillor har sårbara punkter.

Tänk dig att du är gorillan och hundra människor gör allt för att skada ögon, strupe, knän, händer, fötter etc. Skulle du verkligen lyckas oskadliggöra dem allihop innan de har oskadliggjort dig?
    Jag tänker också från perspektivet att 100 män inte kan attackera gorillan samtidigt. Kanske en 10 stycken och gorillan gör ett svep med arm. Gorillan står ju inte still heller för att få ögonen skadade. Han galloperar väl över männen. Gorillan är ju betydligt snabbare dessutom.

Läste någonstans om att en silverrygg kan ta en 1800kg i bänkpress, någon annanstans att de har en styrka som motsvarar 5-9 män. Allt i ett paket som väger dubbelt så mycket som en man
Svar på tråden 100 män vs silverback