RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-14 17:36:30 följande:
Tack snälla starrsky!
Ja det var tur de har öppet på helgen, för alla andra behandlingar har de stängt så det är nog bara för långtidsodling som de har öppet skulle jag tro.
Blir vi gravida, så anses vi inte vara barnlösa då så vi kommer inte få fler langstingsfinansierade försök. Vi kommer behöva bekosta det själva privat. Kanske får jag som bärande nu bära ett syskon till om det finns kvoter kvar på mannen hos kliniken, men då kommer jag ändå få betala det själv. Min sambo kommer oavsett behöva betala privat
.
Det är nedfrusen sperma nrär det donerade spermier
.
Aha, vad intressant! Jag har inte tagit något östrogenprov, men är det annorlunda vid långt protokoll? Det kanske är standard där. Hur mår du av dina sprutor just nu!?
Intressant! Ursäkta min nyfikenhet haha. Om allt går som vi hoppas och embryot du får på lördag fäster, och ni har embryon (med dina ägg) kvar i frysen nu, får inte din sambo få bära på de framöver? Tycker inte det borde vara någon skillnad i pris oavsett vem av er som bär det, så man bara får betala får FET? (Eller räknas det som äggdonation då? Vore orimligt, är ju erat embryo och barn ❤️)
Vad bra att man kan använda nedfrusna och att de klarar upptining så bra!
Jag mår ok, lite illamående av sprutorna bara, annars känner jag inte så mycket. VUL gick över förväntan ändå, 3 blåsor på ena sidan, en på andra, om ca 11 mm. Så något i alla fall. Hoppas det växer på sig och att de alla innehåller bra ägg. Läkaren blev ändå positivt överraskad. Jag var så rädd att det skulle vara noll och att de skulle säga att IVF är inget för mig.
Fortsätter med samma dos, så nytt ultraljud efter helgen och ÄP i slutet på nästa vecka! Hoppas jag.
Lycka till med ET imorgon! Snart får du ruva på ett litet mirakel <3