RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-07 15:51:49 följande:
Förresten; jag har fått någon dille på att jag vill undersöka livmodern innan återföring, så att man ser att den faktiskt är det. Vet inte om man kan göra undersökning eller se via blodprov? Inför FET ska vi lämna blodprov på morgonen för att se nivåer av progesteron: men jag skulle ju vilja veta att det är bra ?i övrigt? också. Har era kliniker sagt något om det, har du fått göra nån koll innan ET starrsky?💕
Hej!
Jag frågade min klinik senast jag var där om man kan undersöka för att se om man har polyper eller liknande. Dom ville att jag skulle göra 4 återföringar innan dom gör såna utredningar men jag kunde argumentera tillräckligt för att få göra det nu. Dock vill dom inte göra återföing i samma cykel som dom kollar detta eftersom att dom spolar in konstrastvätska (tror jag). Endast i livmodern så det blir inte en spolning av äggledarna som vid utredningen.
Jag valde att inte göra det denna månaden för jag pallar inte vänta på FET. Men kanske ska göra det under sommaren, för även om dom har stängt då för återföringar så kan dom göra såna undersökningar.
Vet inte om det var på det sättet du ville undersöka livmodern, men i dom tankarna har jag gått och det är svaren jag fått iaf :)