• Solrosen96

Första IVF-försöket. Nervös, tips?

RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-25 19:28:42 följande:

Tog ett test idag, RD 8 och negativt :/ tyckte det blev lite brunt efter cyclogesten bara, men väldigt diffust, inte fått något när jag torkat mig. Mest för att vara inställd och inte bli besviken. Väntar på riktig mens och gör mer test och med morgonurin, men tyvärr är det nog mensen som igen knackar på dörren..

Åh, RD 8 är fortfarande ganska tidigt för o testa.

Jag förstår att det är jobbigt för dig nu, har du tagit mer tester? Brukar du ha mensvärk och spottings så långt innan mensen? 💕
  • Solrosen96
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-27 13:23:39 följande:

Jag brukar ha mensvärk 7-10 dagar innan mens, men inga spottings förrän kanske nån dag innan. Är så trött. Första gången vi sökte till regionen var för över 5 år sedan, sen kom pandemin, sen hände saker privat och gick igenom en stor sorg, och jag fick gå ner 15 kg i vikt för att få påbörja behandling (när vi först ansökte 2019 var den godkänd..), sen all väntan mellan försöken. Plussade första gången men tidigt MF. Så börjar bli rätt trött bara, och ledsen. Vill ha lite flyt nu i livet :(.

Jättegrattis till att du fick plus, efter allt ditt kämpande , det är du värd Plus{#emotions_dlg.flower}Glad

Åh jag hoppas ju fortfarande att det ändå blir ett plus för dig. 

Ja vilken resa ni har behövt göra, och att saker tar sån tid 😕 ni är riktiga kämpar och förtjänar verkligen lite tur nu. 🌼  

Har dom någon teori på varför det inte gått hittils? 

Tack, det betyder jättemycket💕 
  • Solrosen96
    Josefine1987 skrev 2025-09-03 09:47:12 följande:

Många blåsor, men bara fyra ägg 😔

Det behöver inte vara dåligt💕 
    Jag fick bara 5 ägg men är nu halvvägs in i graviditeten så det krävs bara ett guldägg 🥰
    Tappa inget hopp än fina du
Svar på tråden Första IVF-försöket. Nervös, tips?