• Josefine1987

Första IVF-försöket. Nervös, tips?

RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-14 00:43:31 följande:

Tack! Jag är inne i en svacka nu, är otroligt trött både mentalt och fysiskt. Har inte riktigt energi till något trots att jag hade velat vara gladare och ha mer energi. Jag vill bara ha denna väntan över tills ett nytt försök, tog lite musten ur mig.

Missar troligen sista omslag innan sommaren och kanske även i augusti. Blir ledsen över att det kanske blir så sent som i september eller ännu senare. Vi är dock inne nu på att göra en fertilitetsstatus på sambon, så vi känner att vi kommer vidare med något iallafall! 
    har tyvärr inte flyt med så mycket nu så försöker hitta glödjen. Men det är rätt tungt nu. Trots sommar och allt..

Hur mår du nu med trötthet och mående av hormonerna? Hur går det för er när ni nu är på olika orter? Förstår att det är enormt påfrestande.hur är det med huvudvärken och hur går det att jobba med din trötthet?

Kram❤️!

Den här eviga, eviga väntan med IVF var jag inte riktigt förberedd på. Hade du förstått det innan? Det gör ju att de försök som inte lyckas känns så mycket tyngre, när väntan blir så lång till nästa försök.

Jag förstår verkligen att det känns tungt. Det här suger ju så mycket energi ur en. Jag tycker det låter fint att ni gör ett fertilitetsstatus med sambon, så att ni tar ett steg framåt.

Nu mår jag bra igen. Det var 2-5-3 dygn med intensiv huvudvärk och sen plötsligt mådde jag fysiskt bra igen. Min sambo var här i två dagar vilket var fint. Det har varit tungt att jobba särskilt då jag är på en tillfällig arbetsplats där jag inte känner någon särskilt bra. Jag vill göra mitt bästa och vara mitt bästa och det har jag verkligen inte lyckats med.

Ta hand om dig! Önskar jag kunde säga något som gjorde att det kändes bättre, men jag har nog inget klokt att komma med tyvärr.

Kram! <3 

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-15 22:09:56 följande:

Tack Josefine! Nej jag trodde inte riktigt det skulle vara så påfrestande: kanske mycket för att jag plussade i december men att det försvann lika fort. Tror tyvärr det kommer krävas flera försök , men man får inte misströsta. 

Skönt den värsta värken är borta! Men så påfrestande att vara på en tillfällig arbetsplats. :( vad är det som gör att du behöver vara det? 

Jadu det finns inte så mycket att trösta med ändå, jag uppskattar att du/ni lyssnar och det är vad som betyder något!! 

Kommer nog själv vara lite mindre här inne över sommaren tills jag är igång igen med allt. Man längtar så efter barn men ibland blir man så trött av allt att man bara vill zooma ut. Känner du så också ibland? Men kommer vilja veta hur det går för er, och tänker mycket på dig nu med sprutorna och allt! Vad är nästa steg för stunden?

Kramar!!😍

Jag tror också det är klokt med en paus från forum osv i perioder. Kanske allra mest när man väntar på att få börja igen! Jag undviker ganska många andra trådar och forum som jag inte känner ger mig någon positiv energi. 

Vi har planerat ägguttag på onsdag. Så dålig timeing, men min sambo kan knte vara med och jag mådde väldigt dåligt sist. Försöker fokusera på det positiva att det är fint att hinna med ett ägguttag innan sommaren och hoppas det kanske leder till ett embryo som går att återföra 🙏 

Ta hand om dig och känn inte att du behöver peppa mig eller andra! Rå om dig på bästa vis du kan ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-16 20:26:40 följande:

Jag håller helt med dig. Ja jag känner att jag bara blir lite ledsen / låg av andra forum när man inte själv ?befinner sig där?. Förhoppningsvis är det vi en dag! 

Jag vill gärna följa ditt ägguttag så innan lite ?semester? från Familjeliv så vill jag veta hur det går för dig 🤗. Hoppas så innerligt att det ska bli ett bra äggplock för dig och att du får fram något eller några embryon😍.

Låter väldigt tufft med ägguttaget, får ni göra det även inte partnern kan vara med? På vår klinik är de superstrikta med att båda måste vara med.:( väldigt jobbigt. Så synd för dig att inte din sambo inte kan närvara. 

jag tänker på dig men du ska inte heller känna att du behöver ge pepp! ❤️jag tänker massor på dig/er!

Sambo behöver inte vara med hela tiden så länge han skrivit på sitt godkännande. Nu kanske han trots allt löst det så att han kan vara med delvis. Hoppas det. 

Tack för ditt stöd ♥️ vi hörs snart!

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-16 20:26:40 följande:

Jag håller helt med dig. Ja jag känner att jag bara blir lite ledsen / låg av andra forum när man inte själv ?befinner sig där?. Förhoppningsvis är det vi en dag! 

Jag vill gärna följa ditt ägguttag så innan lite ?semester? från Familjeliv så vill jag veta hur det går för dig 🤗. Hoppas så innerligt att det ska bli ett bra äggplock för dig och att du får fram något eller några embryon😍.

Låter väldigt tufft med ägguttaget, får ni göra det även inte partnern kan vara med? På vår klinik är de superstrikta med att båda måste vara med.:( väldigt jobbigt. Så synd för dig att inte din sambo inte kan närvara. 

jag tänker på dig men du ska inte heller känna att du behöver ge pepp! ❤️jag tänker massor på dig/er!

Många blåsor, men bara fem ägg. Hoppas något ska ta sig och överleva, men känns inte som att min kropp vill det här. Börjar få en känsla av att det är för sent.

Hoppas du mår okej ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-18 20:05:31 följande:

Hej Josefine! Tack för att du har uppdaterat! Hör de av sig imorgon och berättar hur det har gått med ev. befruktning? hur kändes det utan sambon?

Hur mår du och hur kändes hela grejen denna gången? Jag minns inte hur det var till antalet sist?

Jo det funkar, börjar känna smått molande värk inför mens som jag ska ha om 7-8 dagar 🙄. jobbigt att bli påmind om att det sket sig. Hoppas på att sommaren går snabbt , ser fram emot ny återföring. Tack för omtanken!

Tänker på dig, kram!❤️

Dom ringde igår och tyvärr blir det nog inget att återföra. Bara ett ägg befruktat trots ICSI denna gång (8 ägg, 5 befruktade sist utan ICSI, inget som överlevde).

Det befruktade denna gång vågade dom inte återföra nu, tolkar det som att dom inte tror på det men ändå chansar och odlar vidare. 

Känns fullständigt hopplöst. Vi har ju aldrig fått något att återföra, så känns meningslöst att ta sig igenom alla hormonbehandlingar och biverkningar när det inte leder till något. 

Samtidigt svårt att landa i det och ge upp helt 😔

Åh mensvärken har aldrig varit så jobbig som under dessa år, förstår dig helt ♥️ ta hand om dig och tusen tack för ditt stöd. Stor kram! 

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-21 08:22:50 följande:

Åh, vad jag tänker på dig / er. Så istället för att sätta in det som 2 eller 3 dagars så vill dem odla vidare det till dag 5 eller 6? Eller vad innebär att de inte vill återföra nu?

Det var ju bra att något överlevde den här gången men förstår verkligen din oro och känsla, så tufft när man är beroende av de få halmstrån man har. Sen var det ju helt fantastiskt att starrsky blev gravid på ett enda ägg av fyra urplockade. Jag fick ju 5 blastocyster 5/6 dagars men den färska finaste tog ändå inte? känns som ett lotteri det här?!!

När får du reda på om det överlever dessa dagar? 

Tänker på dig och fy vad jobbigt det måste vara. Så mycket att gå igenom för allting. 

du får gärna uppdatera🌹

Kramar!!

Ja, precis. Dag 5 är imorgon och dom odlar vidare till då. Ingen jobbade på labb i helgen, så jag vet inte hur det gått. 

Idag är min största oro att dom ska sätta in något som inte tro på, men jag vet inte om dom gör så? Dom var så skeptiska om det här ägget i torsdags och jag är så inställd på att bara gå vidare nu. Jag vill göra en ny plan för nästa försök, få veta att det finns något man kan göra annorlunda. 

Hur har din midsommar varit? Har du kunnat njuta av något firandet? 

Ta hand om dig och stort tack för ditt stöd. Jag skriver imorgon när jag vet mer. 

Kram! ♥️

• Josefine1987

Det blev en återföring trots allt, av det enda lilla embryo vi fått till under det här året. Hoppas på mirakel ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-23 16:42:43 följande:

Åh vad fantastiskt! håller nu alla tummar och tår❤️
    Hoppas på guldis även för dig/er nu🌸

Tack fina du! Och går det inte så fortsätter vi kämpa efter sommaren tillsammans ♥️
  • Josefine1987
    starrsky skrev 2025-06-23 18:19:54 följande:

Åh vilken känslosam resa Josefine! Så glad att du äntligen får ruva nu! Låter ju jättebra att du fick en blastocyst återförd, att den klara av att utvecklas till det stadiet är ju lovande! Statistiskt bättre chans än att återföra en dag2 som jag fick t ex! 

Håller alla tummar och tår att detta ska va ert guldägg och att ni slipper fler omgångar nu. Heja heja! 

Jag ruvar på och redan v 6+4, med planerat ultraljud på torsdag. Så nervös. Mått fruktansvärt illa också dygnet runt, så om det inte är ett frisk viabelt embryo nu så kommer det kännas så ovärt alltihop. Vill bara att denna vecka ska vara över. 

Åh vad tufft med måendet. Förstår din oro. Tror det är extra svårt att ?tro på det? när man stött på så my let utmaningar tidigare. 

Jag tror på er lilla och håller tummarna stenhårt för att ultraljudet går bra på torsdag. Uppdatera gärna om du orkar ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-24 20:39:51 följande:

Jag hoppas det går vägen för dig också såklart ❤️ och att det också är en guldis som är menad att vara där inne nu! har tänkt på det att varje steg i denna process väcker ny oro. Hade jag haft ett plus nu hade jag varit fullständigt överlycklig bara över det.. men sen vet jag också att hade jag haft det så hade jag samtidigt varit jätteorolig för att det inte skulle finnas något där inne som utvecklas som det ska. Så ovavsett del i processen , även när man plussar, så har man nån oro, den minskar förhoppningsvis ju längre tiden går och det fortsätter gå på rätt håll..  men det är verkligen oro på alla nivåer , även när man ?bör? vara lycklig och man ju faktiskt blivit gravid och plussat. Hoppas ni förstår mig, det är ju en väldigt komplex process att gå igenom det vi gör 🌸, framförallt när man gått igenom missfall/kemisk graviditet eller som i ditt fall Josefine att inget gick att återföra första gången. Man kastas hit och dit och kan aldrig fullt njuta. Plussar jag nästa gång ska jag felsöka hitta sätt att ändå glädjas över det, för det är ju fantastiskt när det ändå blir ett plus ❤️. Det visar ju på att kroppen ändå kan och vill 🙏

Ja annars får du kämpa på mer mig efter sommaren Josefine!. Tyvärr missar jag chans innan sommaren då omslaget kommer några dagar efter deadline för det :(. Tyvärr kommer även ägglossningen inte tajma när de öppnar upp igen i början av augusti så det ser mörkt ut nu till slutet av augusti / september? allt pga denna förbannade väntan och tajmingen.

Men vi ska åka ner till Skåne i nästa vecka och göra en fertilitetsutredning på sambon nu iallafall så vi vet hur ?urgent? det är. Eller om vi kan köra igång med henne så länge. Vi får vänta och hålla i hålla ut.

Kramar till er <3

Jag tror precis som du att det kommer finnas oro i varje steg. Jag är rädd att jag inte skulle våga bli glad av ett eventuellt framtida positivt test, men man får försöka njuta av de delar man kan och det är också okej med alla andra känslor. 

Vad otroligt frustrerande med timeingen. Men bra att ni åker till Skåne och tar steg framåt med den utredningen. 

Kram! ♥️

Svar på tråden Första IVF-försöket. Nervös, tips?