-
Vad fin du är som delar med dig, tack. Och stort grattis till er ♥️ så fantastiskt att ni fått se hjärtslagen!Anonym 50753 skrev 2025-06-24 20:29:41 följande:Hej! Inte varit aktiv här utan mest i en annan tråd. Ville bara säga att på fyra försök fick vi bara fram en blastocyst och har därför bara gjort en endaste återföring på alla våra försök. Jag är nu i v 8 och VUL visade på fin hjärtaktivitet och bra tillväxt. Givetvis tar vi det fortfarande dag för dag eftersom det är så tidigt, men det är en bra påminnelse om att det krävs verkligen bara ett. Håller tummarna för att ditt enda också är det enda som behövs. -
starrsky skrev 2025-06-26 19:29:15 följande:Hej tjejer. Hoppas ruvardagarna går bra Josefine, och att dina dagar också känns mindre tunga och mer hoppfulla RainbowFamilyDreams. Det är sån tuff tid, men det kommer vara värt allt elände i slutändan när man har sin bebis i sin famn ❤️ Man behöver absolut ge sig en paus från forum och allt som har med fertilitet att göra ibland för att orka och ge sif en chans att återhämta sig.
Idag var det dags för ultraljud för vår del och jag var så nervös att jag skakade där på britsen. Men det såg bra ut. En 10 mm liten böna med ett tickande hjärta. Brast i tårar. Lilla guldägget ❤️
Kan äntligen tillåta mig att vara lite glad och det känns mer verkligt nu. Nu är man ju orolig för nästa milstolpe, v 12, KUB osv. Men får helt enkelt inse att denna oro är något jag får leva med, och det som händer är utanför min kontroll. Kan bara hoppas på det bästa.
Jag håller alla tummar och tår för er nu. Ta hand om er och uppdatera gärna när ni vill. Kram
Åh vad fantastiskt! 😭♥️ så underbart att höra. Förstår verkligen din oro, men jag tror den kommer minska lite, lite för varje ny milstolpe ni mår. Sen kommer man nog få oroa sig lite resten av livet 😂
Jag mår rätt bra, men känner mig väldigt svullen och fortsatt en del ont i magen. Dagarna går extremt långsamt och jag vågar inte hoppas på något.
Dela gärna med dig framöver om du vill och orkar. Stor kram!
-
RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-26 20:44:00 följande:När har du testdag Josefine?🌹
Fina du ♥️ jag kommer uppdatera här, men läser du först i augusti (eller aldrig förstås) så är det såklart helt okej. Gör det du mår bäst av. Vi har testdag söndag nästa vecka.
Jag tycker den här resan är väldigt jobbigt. Ruvardagarna känns så extremt långsamma och jag gruvar mig redan för nästa stimulering och hur man ska göra för att få till något embryo då. Jag måste tänka mer positivt!
Vet att jag borde vara tacksam för att vi kommit till en återföring och stundvis är jag det, men jag är också livrädd att detta lilla embryo är det enda vi någonsin kommer få 😭 -
RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-26 23:04:03 följande:Jag kommer kika här och vill gärna veta hur det går för dig!❤️ förstår att det är jobbigt; inte minst med tanke på hur det blev första gången för er, så tufft 😢. Det klart att allt sånt sätter sina spår! Vill så innerligt och önskar för er skull att det är en guldis❤️ men förstår att det är jobbigt. Som vi pratat om är det verkligen oro i varje steg,även när det går bra.
Jag försöker vara tacksam över att jag har flera embryon i frysen. Men ändå går jag runt och är nedstämd eftersom det dröjer så många månader och Inget händer. Jag hade ju en så fin toppen blasto som inte tog sig det minsta, så det oroar mig också. Hade bästa kvaliten ändå blev det inget. Tja suck alltid oroar mig sig för något 😢.
hur mår du i kroppen? hur var det med progesteron för dig? har du mycket ont?
och samma för dig, om du / ni läser senare (eller aldrig) förväntar mig ingenting men är tacksam för att ni orkar och vill 🌸
tänk om vi kunde få ses nån gång allihopa 🤗.
Åh jag förstår verkligen din oro. Jag tänker att ett heterosexuellt par i sin mest fertila ålder, helt friska osv, inte heller lyckas på långt ifrån alla försök. Så även med helt perfekta embryon så ska man ha en del tur att det funkar på några försök. Jag försöker iaf tänka så, era väntade embryon är säkert alldeles perfekta och det är normalt att det inte lyckas direkt (även fast det är otroligt jobbigt). Jag håller tummarna så hårt att efter en sommarpaus är det lilla guldembryot redo för att stanna hos er ♥️
Jag vet inte riktigt om det är progesteronet, situationen eller min jobbiga vår som orsakar det hela men jag mår inte så bra. Jag ser mig själv som en ganska glad och positiv person i vanliga fall, men nu känner jag inte igen mig själv.
Jag känner mig konstant nära till tårar utan att veta varför. Jag drömmer mycket mardrömmar (inte relaterade till IVF). Vaknar ledsen, somnar ledsen. En bidragande faktor är nog att jag varit väldigt passiv på fritiden senaste veckorna och varit väldigt mycket ensam på vardagarna. Det är bara tre nattpass kvar dock, sen åker jag hem en månad.
Utöver att jag känner mig svullen (och även har gått upp i vikt de senaste månaderna pga mitt mående, minskad träning osv vilket gör mig obekväm) så har jag konstant ont i magen. Ingen svår smärta, men som en konstant mensvärk och liksom nypande smärta som ibland strålar ner i ljumsken.
Har du haft ont såhär efter dina återföringar? Sist jag gjorde ägguttag hade jag nog bara ont i två dagar om jag minns rätt. Vore så skönt om det kunde släppa.
stor kram till dig ♥️
-
Åh ja, det hade varit fint att ses! ♥️RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-26 23:04:03 följande:Jag kommer kika här och vill gärna veta hur det går för dig!❤️ förstår att det är jobbigt; inte minst med tanke på hur det blev första gången för er, så tufft 😢. Det klart att allt sånt sätter sina spår! Vill så innerligt och önskar för er skull att det är en guldis❤️ men förstår att det är jobbigt. Som vi pratat om är det verkligen oro i varje steg,även när det går bra.
Jag försöker vara tacksam över att jag har flera embryon i frysen. Men ändå går jag runt och är nedstämd eftersom det dröjer så många månader och Inget händer. Jag hade ju en så fin toppen blasto som inte tog sig det minsta, så det oroar mig också. Hade bästa kvaliten ändå blev det inget. Tja suck alltid oroar mig sig för något 😢.
hur mår du i kroppen? hur var det med progesteron för dig? har du mycket ont?
och samma för dig, om du / ni läser senare (eller aldrig) förväntar mig ingenting men är tacksam för att ni orkar och vill 🌸
tänk om vi kunde få ses nån gång allihopa 🤗.
-
RainbowFamilyDreams skrev 2025-06-29 20:41:22 följande:Tack för din omtanke Josefine! Ja men du har helt rätt i det där, med antal försök även för heterosexuella par. Det brukar ju ta några försök där också, så det är väl det som lindrar lite. Tack för omtanken om att något av embryona förhoppningsvis är vårt guldembryo.
Jag längtar så oerhört mycket. Väldigt typiskt bara att missa denna månad och även nästa pga ägglossningen kommer förtidigt eller försent med två dagar 😕. Men det man inte kan påverka måste man verkligen försöka acceptera.
Jag har bara haft en återföring. Då fick jag molande värk två dagar efter, hade en supertuff vecka då även pga progesteronet gjorde sig påmint. Det var dock min mensvärk som började (som den vanligen gör en vecka innan mens...) men då kändes det som ren mensvärk bara som blev värre o värre. Som det brukar vara för mig , men vid ET blev allt mycket värre. Som nu när jag fick mens förra veckan hade jag värk 6 dagar innan. Mår väldigt dåligt. Håller ändå tummarna för dig! Värk som strålar ut i ljumskarna har jag hört också folk ha som plussat. Men vi försiktigt optimistiska förstås! Jag hoppas verkligen. Har du några andra symtom eller besvär?
Tufft och krävande att vara ensam och inte minst i allt i denna karusell. Hur går det nu med jobben och din sambo? så jobbigt för dig med alla symtom! Skönt för dig att åka hem en månad! Är det sommarledigt för dig?❤️ sömnen är jobbig och jag känner igen mig med stressdrömmarna. Tänker på dig mycket och hoppas verkligen det blir bättre snart❤️🌸
Uppskattar dina svar ♥️ vad tufft med så mycket smärta och så himla typiskt med de här semesteruppehållen som stör så mycket. Man har ju ändå så mycket väntan utan dom.
Idag är första dagen jag äntligen börjar må lite bättre. Jag har mycket mindre ont, jag har kunnat träna lite försiktigt igår och idag. Känner mig lite mindre svullen. Har börjat få bruna flytningar sedan två dagar. Vet att det inte behöver vara kört, men hade varit skönt att slippa.
Imorgon går jag på semester och det ska bli alldeles underbart! Testdag på söndag, men får se om jag står ut att vänta så länge.
Ta hand om dig nu! Tänker på dig! -
Blödning sedan fyra dagar som bara tilltar 💔
-
Smärtan har försvunnit helt, blödningen tilltar. Negativt test idag. Ruvardag 8, men det är ju relativt sent med ett 5 dagars.RainbowFamilyDreams skrev 2025-07-01 16:54:57 följande:Jag tänker mycket på dig och förstår nu på ditt senaste meddelande här att blödningarna tilltagit. Låter väldigt jobbigt.. har du tagit något test ännu?
Man brukar säga att inget är kört förrän vid testdagen, sen kan man ju känna sin kropp också. :/ jobbigt hur som haver. Hur är det smärtan för dig nu?❤️
Tur i oturen med semester men än dock så jobbigt för dig/er. Sänder varma kramar ❤️❤️❤️
Tack för ditt stöd ♥️ i höst tar vi revansch! -
RainbowFamilyDreams skrev 2025-07-03 23:35:55 följande:Har nu gjort en fertilitetsutredning på sambon som tyvärr har mycket låg äggreserv :/. amh 5.7 mätt i pmol. Så vi får se hur vi ska gå vidare nu, det känns lite brottom eftersom hon är 35. Usch vad det är stressigt med allt. Vi får bara kämpa vidare helt enkelt..
hur går det för dig,är blödningen igång som vanlig mens?❤️ tänker på dig mycket. Vill bara att vi ska få varsin guldis nu.
Åh vad tufft med AMH-värdet, minsta sak som stressar en hjälper ju inte. Hur mår du? Och hur mår din sambo?
Jag har blött dagligen sedan RD4. Inte riktigt som vanlig mens. Det är betydligt mindre, men betydligt mer än bara blodiga flytningar. Tagit ett till neg test RD11 för jag tänkte att jag kunde sluta med progesteronet, men Livio ville att jag skulle fortsätta t.o.m. söndag. Fattar inte varför, för dom trodde inte heller på det.
Är det i september tror du som du kan köra igen? Förlåt att jag glömt, men visst hade ni kvar i frysen?
Jag hoppas kunna köra i september igen. Då hoppas jag att vi kan följas åt men med mer positiva steg.
Kram! ♥️
-
RainbowFamilyDreams skrev 2025-07-05 18:11:24 följande:Precis! Vi mår väl okej men känner att vi hamnar lite i moment 22. Vi borde prioritera min sambo direkt efter sommaren egentligen. Det är bara det att om hon blir gravid så brinner mina embryoåterföringar "inne" och kommer kosta runt 20.000 kr var. Men samtidigt har vi inte mycket tid, läkaren rekommendare att vi borde ta tag i detta i höst redan. Vi mår okej men känner oss stressade av allt. Hur vi än gör så blir det något som kommer kosta och mycket.
Det stämmer att jag har 4 embryon i frysen. Vi behöver försöka komma åt vår region-klinik nu i nästa vecka för att bolla lite med dessa hur de tycker och vad de tror kan vara rimligt.
Så vi får se om vi pausar mig och går vidare med sambon, men oavsett får vi fortsätta följa varandra här
.
Hur mår du? Hur känns det med blödningen? Kommer du ta ett test imorgon?
Det där med progesteronet är jobbigt, jag fick samma råd när mensen var sen efter testdag, men det berodde just på progget. Så det var ju lite jobbigt.
Mina tankar <3
Hmm vad dumt att det kommer kosta så mycket extra om ni väntar med ?dina? embryon. Förstår att det är mycket att landa i, hoppas ni får bra råd från kliniken.
Idag testade jag officiellt negativt vilket känns skönt för jag visste ju att det misslyckats, så bara skönt att få gå vidare. Känns som man underhållit sorgen genom att ta cyklogest trots pågående blödning och negativa test.
Uppdatera mig gärna framöver ♥️