Du har helt rätt i det. Kanske bara acceptera att det är så och att vi får lov att känna alla de känslorna, precis som du säger 🙏.
Tack för att du delar med dig av de fina orden från IVF-läkaren. Det är verkligen väl värt att reflektera över.
Håller tummarna för din mens, även om det är tungt när den kommer också med alla biverkningar som det är i sig 😅. Men skönt ändå för då känner du kanske att det ändå ?går framåt?. Hur känner du inför en ny behandling nu?💕
kram och glad nationaldag på er!❤️
Josefine1987 skrev 2025-06-06 09:16:53 följande:
Jag förstår din känsla fullt ut. Tror du inte att vi kanske får acceptera att vi kommer känna så ända till den dagen då vi faktiskt får ett positivt test?
Jag hörde en IVF-läkare prata om det så fint, hon sa att vara deppig och att inte tro att behandlingen fungerar påverkar inte chansen att det lyckas. Såklart så mår man bättre om man känner sig mer positivt, men jag tyckte ändå den kommentaren sänkte pressen lite. Det är okej att det känns omöjligt, det kan gå precis lika bra ändå ♥️
Vad bra att du fått en plan, men tråkigt med sommarkrocken.
Min känsla är ändå att mensen nog kommer idag, har mensvärk och fått springa på toa flera ggr i natt. Endast minimal blödning hittills, men tror ändå det är starten. dag 34 tror jag det är, mina senaste månader har jag haft cykel på 23-24 dagar.
Kram till er!
Josefine1987 skrev 2025-06-06 09:16:53 följande:
Jag förstår din känsla fullt ut. Tror du inte att vi kanske får acceptera att vi kommer känna så ända till den dagen då vi faktiskt får ett positivt test?
Jag hörde en IVF-läkare prata om det så fint, hon sa att vara deppig och att inte tro att behandlingen fungerar påverkar inte chansen att det lyckas. Såklart så mår man bättre om man känner sig mer positivt, men jag tyckte ändå den kommentaren sänkte pressen lite. Det är okej att det känns omöjligt, det kan gå precis lika bra ändå ♥️
Vad bra att du fått en plan, men tråkigt med sommarkrocken.
Min känsla är ändå att mensen nog kommer idag, har mensvärk och fått springa på toa flera ggr i natt. Endast minimal blödning hittills, men tror ändå det är starten. dag 34 tror jag det är, mina senaste månader har jag haft cykel på 23-24 dagar.
Kram till er!