• Josefine1987

Första IVF-försöket. Nervös, tips?

RainbowFamilyDreams skrev 2025-07-09 17:44:08 följande:

Vi ska försöka bolla lite med vår klinik och förhoppningsvis får vi lite vägledning. Men i slutet av dagen är det ändå vi själva som måste bestämma. Hur vi än gör blir något lidande, men vi måste ju komma vidare med allt. 

Uppdatera mig också gärna framöver om du orkar och vill! Har du någon aning nu om vad nästa steg är och när det kan tänkas bli något?

Kramar!Hjärta

Vi skulle ha startat nu i augusti, men min menscykel blev ovanligt kort efter senaste återföringen så med två dagars marginal missade vi möjligheten att starta behandlingen (pga semester hos kliniken). Nu får vi vänta ännu en cykel, denna eviga väntan?

Vi återgår till Bemfola som vi hade första gången, men i högre dos. Blev ingen återföring den gången trots 8 ägg, hoppas på bättre resultat denna gång.

Hur går det för er? ♥️ har tänkt på er! 

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-08-12 21:44:32 följande:

Hej! Åh kul att höra från dig :). Är själv lite långsam här inne sedan sommaren nu i och med all väääntan..

VI inväntar också kommande cykel nu och får se om vi ev får plats för ett försök i september. Annars vänta på :(. Vi ska också åka till privat klinik, har en tid inbokad för att diskutera min sambo och hur vi ska tänka kring allt.

Så det är bara att vänta, det är man expert på nu:). fick omslag två dagar för tidigt nu i augusti som jag misstänkte, så jag förstår dig precis!! Missade ju även i juni med två dagar innan stängning , jippie liksom!!

Förstår att det är så kämpigt. Och håller tummarna för ett bra resultat denna gång, att det blir ett höstembryo :). Att vi kan få lite flyt denna höst.. det vore ju fantastiskt!

Tänker på er också! ❤️

Är det svårt att få en plats på en klinik? Hoppas ni får hjälp i september. 

Fint att det finns ett planerat möte för sambon också. 

Nu bestämmer vi att i höst är det vår tur ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-08-17 17:32:19 följande:

Det är inte svårt att få plats på privat klinik, de får ju sina pengar så därför går det snabbare därGuld i mun

Vi ska invänta min mens nu till veckan och förhoppningsvis får vi reda på då om vi kan få plats för en frysåterföring i denna cykel. Uppdaterar och håller tummarna.

Japp, vår tid är nu, hoppas jag! Du får gärna uppdatera hur det går för er också:).

Haha såklart, vad tänkte jag.

Åh vad roligt. Då hoppas jag på återföring denna cykel för oss båda. Jag väntar mens vilken dag som helst, så vi är ganska synkade ☺️

lycka till!!

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-08-17 17:32:19 följande:

Det är inte svårt att få plats på privat klinik, de får ju sina pengar så därför går det snabbare därGuld i mun

Vi ska invänta min mens nu till veckan och förhoppningsvis får vi reda på då om vi kan få plats för en frysåterföring i denna cykel. Uppdaterar och håller tummarna.

Japp, vår tid är nu, hoppas jag! Du får gärna uppdatera hur det går för er också:).

Har ni fått någon uppdatering om eventuellt FET? Hoppas!

Jag började ny behandlingskur igår, vår tredje. Hoppas denna gång går bättre. 
  • Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-08-23 16:31:52 följande:

Åh heja heja! Ja vi fick ett första Ja till att påbörja behandling, vilket egentligen innebär att påbörja ägglossningstester om lite mindre än en vecka. När det blir omslag får vi ett defintivit Ja eller Nej, det kan bli kö tyvärr även om de sagt Ja initailt. Så lite osäkert än, men ett första Ja så vi hoppas hoppas hoppas vi kan få göra en återföring. Vi har juv äntat flera månader nu sedan sist och nu vill vi bara komma igång!

Vad kör du för behandling denna gång? Hoppas så att det ska gå bra! Uppdater gärna!{#emotions_dlg.flower} Vad är planen för närmaste tiden?

Hej!

Vi går tillbaka till Bemfola som vi hade första omgången, men nu i dubbla dosen (450 enheter). Känns mycket då jag har bra äggreserv, fick ut 8 ägg på halva dosen, men vi får se. Är bara på dag 5 i behandlingen, ultraljud på fredag. 

Är ensam i Sthlm nu i fyra dagar för nattarbete, sen åker jag hem till min hemstad över helgen. Känner hur mitt psykiska måendet direkt blir sämre, men känns skönt att det bara är fyra dagar den här veckan. 

Hur mår du? Var är du i cykeln nu?

Ta hand om dig!

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-01 20:57:19 följande:

Tyvärr strular det med mina ägglossningstester :( får inte utslag på den digitala stickan som de kräver.. har sovit så stressigt , kissat ofta och inte kunnat göra det digitala testet precis så som det krävs.. med att hålla sig från att kissa i fyra timmar.. då jag vaknar flera gånger per natt :(. Så nu ser det ut som att vi får göra en ny plan till om 1-2 månader..om jag inte får utslag typ imorgon eller så.. fick utslag i eftermiddags på ett annat test som alltid funkar.. men det testet vägrar de gå på. Är så ledsen... att allt bara skiter sig :/.  

Men vad ledsen jag blir. Så frustrerande att de bara går på den ena sortens test och inte dom andra 🥺 

Jag håller tummarna så otroligt hårt för utslag imorgon? kanske det testet du taget är känsligare och visar tidigare? Hoppas!

Vi planerar ägguttag på onsdag. Vi fick helgen ihop, men allt det här med att vara ifrån varandra, jobba på olika ort osv är verkligen påfrestande. Åker hem för äggutaget och då får vi några timmar till ihop, men sen tillbaka till jobb. 

Men såklart tacksam att vi får en chans att göra ägguttag iaf!

• Josefine1987
    Solrosen96 skrev 2025-09-03 12:04:27 följande:
    Det behöver inte vara dåligt💕 
    Jag fick bara 5 ägg men är nu halvvägs in i graviditeten så det krävs bara ett guldägg 🥰
    Tappa inget hopp än fina du

Vad fin du är som peppar och stort grattis till er graviditet ♥️

fyra ägg kan ju räcka, men vi har väldigt låg befruktningsgrad och sen svårt att få embryon att utvecklas vidare så vi hade hoppats på betydligt bättre resultat. Vi fick 8 ägg sist med halva dosen, så hoppas dess på fler nu när vi hade maxdos. 

Det känns så himla hopplöst 😔

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-04 06:33:13 följande:

Heja dig Josefine! Har du fått veta än hur det har gått med de fyra äggen ni fick ut? 

Precis som solrosen skriver kan det ju räcka med ett guldägg! Vi minns ju också starrsky som blev gravid på sitt enda (?) ägg. Men jag förstår din oro och frustration, hela den här resan är ju på det viset. Och ständigt upp och ner hela tiden. Hur mår du i allt? Och med din sambo? <3

Vi fick omslag på stickan i tisdags tidigt, blev inte helt optimalt med testerna men vi gör en chansning, fick tid för återföring på måndag. Är dock lite rädd att det är en dag försent då de återför sex dagar efter omslag med en femdagars blastocyst. Men vi ska ta blodprover på morgonen så om det är för låga värden så kanske det inte blir återföring. Kan för lite om det där men kliniken verkar ha det här som någon rutin.

känns bra med ett försök men är lite orolig att det inte tajmar med livmodern. Men är glad givetvis att det troligtvis blir försök iallafall :).

Inget klarade sig och läkaren är väldigt orolig för att det  aldrig kommer gå. han kunde tänka sig ett sista försök, men inte mer. 

Känns som att drömmen om barn snart är äver för oss. 

Vad fint att det löste sig med testet till slut. Jag håller tummarna hårt på måndag för att det är er tur nu 🙏 

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-04 21:42:21 följande:

Fy bubblan vad tråkig läsning det här var. Kan de förklara något mer om varför det blir så? Det måste ju gå att testa göra något annat. Eller ta samma dos som du hade när ni fick ut fler ägg? Kanske bara var en sämre "omgång" nu?

Hur går tankarna själv känner du/ni? Hur många försök känner ni själv att ni kan tänka er som det är nu? 

Lider med er. Jag önskar att vi kunde följas åt och att jag får möjlighet att göra det på ett nytt försök. Men varje återvändsgränd är ett slag till i ansiktet, vilket jag förstår. Kanske får smälta det lite och se vad nästa steg blir för er.

Känner så med dig. 

KramarHjärta

Jag vet inte, det är ett stort mörker. Jag kan inte tänka klart. Hela vår framtid som vi tänkt oss är satt på spel. Vi är inte helt redo att ge upp, men jag vet inte riktigt hur vi ska tänka. Kommer åtminstone kontakta en annan klinik och testa där. Jag tror inte vår klinik gjort något dåligt, men det känns värt att låta någon annan försöka.

Uppdatera gärna efter återföringen ♥️ håller tummarna för er! 

Svar på tråden Första IVF-försöket. Nervös, tips?