Första IVF-försöket. Nervös, tips?
Jättegrattis! Det känns ju verkligen som ett mirakelägg 💕. Helt fantastiskt :). Förstår verkligen din oro och ångest dock, väldigt jobbigt. Hur fick du sova i natt? Det är ju positivt att det var det även med rfsu :), brukar tycka de stickorna är jättesvåra haha! så det är ju fint att det blir starkare. Vid mitt tidiga mf så fick jag bara småsvaga streck hela vägen :/ blev aldrig starkare, nu håller vi tummarna att allt fortsätter på rätt spår nu!❤️
Vi går via landstinget, regionen/Malmö :). Vi är överlag nöjda men vi får rätt knapphändig info om de olika steken och processerna. Men det är nog för att de har så många att ta hand om säkert.
Jag har gjort HyCoSy innan inseminationen och det som de har sett på ultraljud har ju sett bra ut, treskikts slemhinna och sånt där och allt vad det ska vara Haha. Men undrar mer kring själva miljön där inne, om man kan se eller ta blodprov, kanske får fråga kliniken:).
men återigen - Jättegrattis till dig och er så långt, även om det är tidigt så hoppas jag verkligen, det känns som en guldis❤️
Tack snälla ❤️
Det var tydligt streck med Clearblue ultratidigt test, synligt streck med Apoteas egna och rätt svagt streck/rosa skugga med rfsu 'testa ofta' stickan. Konstigt att det skiljer sig så, trots samma kissmugg. Tog om idag och nu var det starkt även med rfsu stickan :)
Enligt info vi fick efter äggplock skulle man inte ha sex på en vecka pga infektionsrisken, har inte riktigt varit varken sugen eller fysiskt i skick efter återföringen pga ömhet. Men intressant efter insemination, antar att stimulans hjälper spermierna simma rätt haha.
Jag har varit rätt stilla (ofrivilligt), stressat mycket, sovit lite och ätit rätt onyttigt :') tar dock multivitamin för gravida dagligen sen ET, och omega 3 ibland då jag inte äter fisk.
Vi gör ivf via regionen i Västerås, vet att vissa klagat där men vi har varit supernöjda med allt, en rak och förtroendeingivande läkare där. Då gör man äggplock och ET via akademiska i Uppsala. Ni då?
Har inte gjort någon utredning av livmodern än, inte ens spolningen. Antar att om det blir flera missfall så går man vidare då. Är personligen lite rädd för att invasiva undersökningar mer ska sabba miljön där inne och ge komplikationer, så undviker det helst, men samtidigt vill man ju veta om det finns ett hinder som behöver åtgärdas. Svårt att veta vad som är 'rätt'.
.
.