RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-24 08:40:09 följande:
Hej på er tjejer!
Jättekonstigt men har inte fått några notiser om att ni har varit aktiva i tråden, så har missat era inlägg just här senaste dagarna :). Kul att höra från dig igen starrsky och att graviditeten fortlöper som den ska! Otroligt med BF den 10/2 ,det går så vansinnigt fort. Fast visst, ser man tilllbaka så är det ju många månader nu sedan sen vår/sommar och nu höst, men tycker ändå att tiden både går långsamt (och fort...!). Hoppas så på att allt fortsätter som det är planerat :). Hur länge hade du tänkt jobba? Jättegrattis till att allt så långt gått så fint <3.Och att det fortsätter så :)
Själv är jag i vecka 9+2 idag och fick se ett hjärta slå både i vecka 7+6 och sen i v.8+6. Kliniken skjöt på vårt planerade VUL troligtvis för att de hade för mkt att göra, så bokade in ett privat då vi hade hunnit ta ledigt den dagen redan. Allt såg bra ut och nu senast i söndags var det en liten krabat på 19,5 mm och hjärtat slog :). Har dock ett litet hematom (blodansamling) som kan orsaka blödningar (vilket jag misstänker att det också har gjort och gör), har haft spottings vid några tillfällen, ofta har det varit kopplat till någon form av aktivitet / längre promenader. Denna vecka har jag haft bruna spottins och även lite ljusrosa vilket oroat mig. Men barnmorska och läkare har sagt att jag kan få det med mitt hematom och jag ska bli orolig först när och om det börjar blöda. Så försöker verkligen lita på det...
Är hemma från jobbet idag och var även igår, och förra veckan.. sover uselt, oroar mig för flytningarna då det ju även trycker lite mer i magen då, äter hungrig, ont i huvudet... ja och så försöker man bita ihop på jobbet, men man pallar inte riktigt. Har pratat med min chef och ska se över möjligheten att få kanske ta lite ledigt. Min chef sa att hela IVF-resan och väntan gör ju att jag har extra mycket känslor kring hela processen, känns fint med förståelse.
Har inskrivning hos BM om en vecka och sen inbokad på NIPT den 11 november. Där vi bor får man tydligen NIPT direkt så det är ju jättebra, verkar vara kostnadsfritt för oss som gjort behandling regionalt.
Vi får se hur allt utvecklas.
Jag tänker SÅ mycket på dig idag Josefine och förstår både din oro och stress. Jag kommer inte säga att allt löser sig, för givetvis vet vi ju faktiskt inte det. MEN jag vill, liksom starrsky, givetvis hoppas på och tro på att det finns chanser kvar för er och inte ge upp den tanken förrän det mesta är uttömt. Men, precis som vi alla vet så ska man ju orka också. Det krävs ju bara ett guldägg, men givetvis ska ju det guldägget också finnas. Och det vill man ju hoppas och tro på till varje pris. Men jag kommer inte säga att allt löser sig, det är inte så enkelt, men jag vll säga att jag HOPPAS att det löser sig
Om du orkar och vill får du gärna uppdatera här idag, eller när du har möjlighet. Tänker innerligt på er. Det är en förjävla jobbig resa det här. Kan bara sända min omtanke <3
Varma kramar till er tjejer <3
Förstår att det känns orörligt med flytningar trots att det är väldigt vanligt. kanske lite skönt att du vet om hematomet och att det kan komma därifrån?
Så bra att ni får ordentligt uppföljning sedan, med NIPT osv.
Tack för dina tankar, tummar och eviga pepp. Vi fick ut 11 ägg vilket är bäst hittills. Hoppas verkligen några är mogna och kan befruktas. Vi har ju haft problem med både låg befruktning och att embryona sen inte utvecklas vidare, så jag känner mig orolig. På måndag ringer dom angående befruktningen, labb ringer tidigare om det slitit sig helt. Är så rädd att dom ska ringa imorgon så som dom gjort tidigare.
Hoppas så innerligt och tar dag för dag, men oavsett är jag tacksam för bäst resultat hittills.
ta hand om dig ♥️