Chockad och förkrossad
Jag vet inte vem jag ska prata med så jag skriver här.
Bakgrund, har inte alltid mått så bra. Har gått i terapi för depression med ångest.
Var på läkarbesök i annat ärende och de frågade hur jag mådde. Sa att det går upp och ner och hon erbjöd mig att få prata med någon igen.
Träffade henne och efter 20 minuter säger hon att jag bör träffa någon för utredning av Borderline. Där och då fattade jag nog inte, men väl hemma när jag läste vad hon hade skrivit och jag hade läst på om borderline så rasade typ allt. Visst stämmer en hel del in på mig. Men även en del som inte stämmer. Hon uteslöt adhd för jag är pragmatisk och har ordning på mitt liv. Har två små barn på halvtid, jobbar heltid och har precis blivit befordrad.
Men min ångest nu är att om det är som hon säger så går det ju inte att lita på mig eller mina tankar. Vad skulle min pojkvän säga om han fick veta detta?! Han kanske drar på studs.
Det här känns som en katastrof, vilket såklart stämmer in på någon med borderline. Va fan gör jag? Någon som har tips eller råd?! Jag vill verkligen inte berätta för någon om detta, men hur ska jag leva med det här själv?