Du har troligtvis ett medberoende till narcissisten. Jag mår lite illa när jag läser, för jag har varit utsatt för samma sak, av många, värst av min syster. Kemin du känner är förmodligen traumabindningar. Min syster kunde berätta hur fantastisk jag var, eller hur orolig hon var för mig och hur mycket hon brydde sig om mig. Men hon har knappt aldrig besökt mig på 30 år eller ställt upp för mig. Hon ville att vi skulle alliera oss och prata skit om en tredje part, min exman, vår andra syster, mamma och pappa. vem som egentligen, för att det skulle kännas som att vi var enade Mot någon. Nu är hon vän med min exman och det största dom har gemensamt är mig och mina tillkortakommanden, som så klart är outtömliga oavsett om dom är sanna eller ej.
En vän hade pratat med dig, förklarat om hen var låg och inte orkade ses. Inte vara vass och kantig eller inte vilja att du träffar hens övriga vänner. Det är ingen bra vänskapsrelation. Var glad över att den inte fördjupades. Jag har pga mitt medberoende sen unga år valt nästan bara manipulativa narcissister som relationer. Jag har även själv varit manipulativ och osund för många, bl a mina barn och det är hemskt. Nu försöker jag läka, men ju mer jag läker och ser, desto fler osunda relationer upptäcker jag. Det är galet jobbigt och jag känner mig ofta ensam. Men jag har lovat mig själv att ta mig igenom detta.