Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

30 år och har rykte om mig i den lilla orten jag bor i

Jag var med om samma sak när jag var tonåring. Var tillsammans med en kille länge. Han pratade inte med sin syster. Han hatar henne, bokstavligt talat. 

Jag sa till honom att det är ju hans syster. Försökte få honom att prata med henne. Men det gick inte. 

Nu i efterhand hade jag inte ens lagt mig i skiten men lätt att vara efterklok. 

Utan anledning hittar hon på att jag är anledningen till att han inte pratar med henne. Så; hon går runt och pratar skit om mig i hela byn. Säger hur störd jag är och dum i huvudet. 

Nu är detta 15 år sedan men ryktet finns kvar. Får än idag höra om det.

Det roliga är att när de tog slut mellan oss så hörde hon av sig. Hon fick ju fortfarande ute kontakt med honom! Nåt stämde inte! Jag sa då till henne att jag försökt få honom att prata med henne och att han inte pratar med mig heller. Hoppsan, där insåg hon att det inte var som hon trodde. 

Men trots det så hänger ryktet kvar ibland. Hon bor inte här längre. Men det spelar heller ingen roll för folk kommer ju ihåg det. 

Folk är så dumma. De tror så mycket och det kan förstöra något otroligt för människor. Men det tänker de inte på. 

Ver inte vad jag vill säga med detta men, visa bara ditt rätta jag. Visa hur du är. Så har jag försökt tänka. Du vinner ändå i slutänden, när folk ser att det inte stämmer. 

Svar på tråden 30 år och har rykte om mig i den lilla orten jag bor i