Inlägg från: Anonym (Inte bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte bra)

Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?

Jag skulle nog inte ens vara sugen på att dejta, om jag hade dålig ekonomi och var arbetslös.

Sen ska man ha klart för sig att det är väldigt hög arbetslöshet i Sverige idag och att en forskare liknat det vid att det är större chans att vinna på lotto än att få ett arbete. Även diskriminering så som ålder, funktionsnedsättningar och sexism existerar. Även om vi gärna sopar sådant undan mattan.

Forskning har även sett att dom människor som har svårast sätta sig in i detta. Ofta är individer som själva har haft det "lätt". Fått hjälp av föräldrar, bra kontakt nät från början etc. Finns ju folk idag som inte ens har råd att ha bil. Så nog handlar det om vad man har för ekonomisk bakgrund också. Alla har ju inte samma förutsättningar. Behöver inte handla om att man är lat eller inte driven. Många arbetslösa söker väldigt mycket jobb dessutom.

Sen kan jag absolut förstå att om man själv arbetar, kanske man inte vill dejta en arbetslös. Det blir inte riktigt samma typ av liv. Och den ena har pengar, medans den andra inte har etc.

Svar på tråden Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?