Inlägg från: Anonym (Krösus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krösus)

Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?

Dexter dot com skrev 2025-05-04 07:21:18 följande:
    Ja, och det tyder ju på att personen är oansvarig och felprioriterar vilket inte attraktivt i mina ögon. Att ha en ekonomi som håller för arbetslöshet eller en lång sjukskrivning är ju prio 1.
    Ja, självklart bildar man inte par med en sådan person. Det är som att skjuta sig själv i foten. 
  • Anonym (Krösus)
    Anonym (p) skrev 2025-05-05 04:20:17 följande:

Du vet ju inte vad äkta romantik är. 

Äkta kärlek bestämmer man inte över. Det bara sker. 
    Att du likställer strategisk med romantik är endast en falsk romantik grundat utifrån dig själv. Då är du mer förälskad i att strategin uppfylls snarare än att du finner en äkta romans med personen. 

Man kan styra mycket mer än man tror även om reptil-hjänan kommer att försöka lura en.

Jag träffade flera attraktiva kvinnor pre-familj som jag valde bort pga att de var olämpliga som fru.

Att kunna göra det är oerhört viktigt för att få ett bra liv. Väldigt många som hamnar snett i livet gör det för att de blint följer kärleken utan att tänka.
  • Anonym (Krösus)
    Anonym (Felicia) skrev 2025-05-05 22:38:05 följande:
    Skillnaden i lvslängd mellan de som är högavlönade och de som har lägst inkomst har tredubblats sedan 1960-talet. 

Kronofogden säger idag själva att de flesta som hamnar hos dem har haft problem med sjukdom, skilsmässa eller arbetslöshet som grund för de ekonomiska svårigheterna. De är inte typiska "Lyxfälle-personer".

Får se hur det blir i framtiden, nu när ungdomarna köper allt mer med lånade pengar.
    Allt det du räknar upp är en konsekvens av bekvämlighet och oförmåga till disciplin.

De med disciplin får högre inkomst med tiden. Det är disciplin som gör att de lever längre, inte inkomsten i sig.

Fattigdom är en konsekvens av att under många år hoppa över det man borde göra. 
Svar på tråden Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?