Inlägg från: Anonym (A-kassa?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A-kassa?)

Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?

Varför går du inte på A-kassa? Utförsäkrad? Att vara arbetslös är ju en sak, men är inte ta sig ur det är red flag. Samt att inte ha någon buffert som någon annan skrev.

• Anonym (A-kassa?)
    Anonym (Erkänna?) skrev 2025-05-04 22:29:34 följande:
    Försökte få Alfa-kassan men saknade bara en enda månad för att ha rätt till det.

Jag skrev in mig på AF i mars 2025. Och så ville Alfa kassan gå tillbaks tolv månader och se hur mycket jag jobbade.

Dessa kunde bara kolla från och med mars 2024 till mars 2025. Även om jag var provanställd från slutet av januari till slutet av juli, så kunde man bara se mars 2024 till mars 2025. Det saknades bara en endaste månad. Om de kunde se att jag jobbade hela 6 månader. Då hade jag rätten att få alfa-kassan/A-kassan.

Jag tyckte det var konstigt. Men tyvärr.
    Ok, så du jobbade januari - juli 2024? Vad gjorde du från augusti 2024 till mars 2025 då? Pluggade?
  • Anonym (A-kassa?)
    Anonym (p) skrev 2025-05-05 04:22:46 följande:
    Alla är en fetarslade översittare som sitter i kontorsstol. 

En annan sliter sönder kroppen i arbetet men får säkert inte ens halva din lön.
    Välskött ekonomi handlar om att hushålla med de resurser man har. Inte om att ha hög lön.
Svar på tråden Reagerar och tycker alla likadant om en man har svårt med ekonomin?