Anonym (Tårar) skrev 2025-05-03 13:45:56 följande:
Uppskattar så mycket att du svarar och skriver detta. Känns som om du förstår min situation för det är som du säger - man blir så hjärntvättad och van. Någonstans tror man att det är en själv det är fel på när han så ofta insinuerade det. När jag frågade om han förstod hur dåligt han behandlade mig så förstod han inte alls.
Eftervåldet är ju närmast värre än hur de var innan. skickar meddelande till vänner, grannar, arbetet och sprider skit i syfte att skada mig för han skickar till mig vad han skickat till dem. Usch.
brukar de bli likadant i kommande relationer?
gud vad jag har beskyllt mig själv? som skulle sagt till på annat sätt, oroat mig mindre, inte pratat om jobbet på hemmaplan osv osv, för att minska grälen men i slutet var jag 100% anpassad och ändå blev det kaos?..😢
Du måste förstå att det spelar ingen roll om du hade varit, betett dig eller gjort på något annat sätt. Problemet ligger hos honom, den han är, och han skulle bara ha hittat annat att anmärka på och bråka om. Du verkar ha gått på tå runt honom för att inte trigga bråk och tryckt tillbaka det som är du, din personlighet. Och i en sund relation ska man ju aldrig behöva göra det. Klart du ska kunna prata om ditt jobb, uttrycka oro m m utan att vara rädd för att han ska bråka. Att han behandlat dig så här illa är inte ditt fel!