Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

18 år och gravid (igen) efter utomkvedshavandeskap

Anonym (qwerty) skrev 2025-05-03 21:44:18 följande:

Sluta slarva med skydd om ni knullar är enda rådet jag kan ge dig.

Ack så skönt att vi har vuxna som beter sig såhär. Såna som kan läsa en trådstart.
  • Anonym (a)

Man brukar få prata med en kurator om man är osäker på beslutet. Vi kan inte råda till mycket här.

• Anonym (a)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-05-03 23:11:21 följande:
    Anonym (a) skrev 2025-05-03 21:55:13 följande:
    Ack så skönt att vi har vuxna som beter sig såhär. Såna som kan läsa en trådstart.

Det är ju fakta. TS har redan blivit gravid en gång och fick komplikationer, och om det var såååå traumatiskt så är man jävligt noga med skydd för att det inte ska ske igen. Nu är hon gravid igen, och kommer säkert göra abort för det är för tidigt i livet. Om ett halvår är hon gravid igen eftersom ingen av dem verkar veta hur man gör med en kondom.
    Det är celibat eller skydd som gäller. Någon måste ju påtala det eftersom det inte görs hemifrån eller helt enkelt inte gått in.
    Eller så blir hon en ung mamma och dina ord kommer vara bortslösade. De är bortslösade hursomhelst för ingen reagerar positivt på en så pass dålig och nedsättande attityd. Tough love är inget för främlingar online, internet 101.
  • Anonym (a)
    Milatinkorb skrev 2025-05-03 23:17:59 följande:
    Jag har extremt dålig erfarenhet av vården/psykiatrin och vill inte involvera nån Karin på umo i mitt beslut, annars hade jag gjort det.
    Men du vill involvera FL? Karin på Umo(= dvs sjukhuset, ej Umo) är utbildad och möter många i din sits.
  • Anonym (a)
    Milatinkorb skrev 2025-05-04 00:11:17 följande:
    Ja jag litar hellre på råd och insikter från andra människor som varit i liknande situationer. Hellre det än att ha en 90% risk att stöta på en pessimistisk medelålderskvinna som inte varit i situationen själv, vars främsta jobb är att övertala mig att göra en abort för att hon inte kan se båda sidorna av myntet. 
    Dags att växa upp om du tänker behålla barnet. Jisses.
  • Anonym (a)
    Milatinkorb skrev 2025-05-04 00:31:20 följande:
    Jag utgår endast från min egen erfarenhet som är ganska bred, det är väll ändå inte din sak att kommentera på vart jag väljer att vända mig? Jag vet vad dessa kuratorer och barnmorskor hade sagt; för jag har suttit i deras patientstol tidigare, och de råden har jag redan tagit med i beräkningen.
    Att döma ut alla logiskt om man varit med om saker men det är inte ett tankesätt som funkar med graviditet och barn.
Svar på tråden 18 år och gravid (igen) efter utomkvedshavandeskap