Inlägg från: Anonym (Läs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läs)

Det värsta i världen är att Gud inte finns

Läs och se på massor av NDU upplevelser s kanske du börjar tro? lite mer. Fanns för ett tag sen på Netflix. 

Om du inte börjar tro, så kommer du åtminstone inte se döden som lika hemsk.

• Anonym (Läs)
    Anonym ((keep the faith)) skrev 2025-05-04 09:38:42 följande:

Jag håller helt med. Jag är inte säker på vad jag tror men det vore verkligen det värsta att upptäcka att det inte finns någon Gud alls. 

Nej. Jag tror det är etter värre att upptäcka att djävulen existerar. 😈
  • Anonym (Läs)
    Anonym (GudFinns) skrev 2025-05-06 11:16:32 följande:

Gud eller någon sorts skaparkraft finns, ateister och skeptiker tror att livet uppstått ur död materia och av en slump, så hjärndött det kan bli. Självklart har liv uppstått ur något som ger liv.

Många ateister som haft en NDU, har ändrat åsikt.

Synd bara att andra ateister ska förneka och påstå att det bara är hjärnan som spelat dem ett spratt. Som om de visste bättre än personer som ?faktiskt? haft en NDU.

• Anonym (Läs)
    Lynx123 skrev 2025-05-06 15:44:05 följande:
    Fast inte ens den som haft en NDU kan ju bevisa att det faktiskt var på riktigt. Hur gärna man än skulle vilja att det var det så går det inte att verifiera.

Nej förvisso sant, men ändå mer troligt än de som inte upplevt en NDU, och ändå påstår sig veta bättre. Världen och universum består av fler oförklarliga saker än så.

Eben Alexander, neurokirurg (som endast trodde på vetenskap) hade en NDU, som inte ens andra läkare lyckades bortförklara med att hjärnan spelar ett spratt. Den fick honom att ändra åsikt helt om döden. Hans historia tycker inte jag är mindre trovärdig, än andra ateister som aldrig upplevt en NDU. 
Svar på tråden Det värsta i världen är att Gud inte finns