Inlägg från: Anonym (Ointressant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointressant)

Bli fingerknullad?

Min fru skvätter ganska lätt om jag "spindelmannar" henne (lång- och ringfinger i henne och pumpar upp mot g-punkten. Är lite trött på allt snack om att det är urin som kommer ut. Jag har småbarn, jag vet hur kiss luktar och ser ut om man lämnar det på lakanen till dagen efter. Det som kommer vid en "fontänorgasm" lutar inte så, skapar inte såna fläckar. 

Men samtidigt vill jag påpeka att "fontänorgasmer" är helt ointressanta för både mig och min fru. Det är ingen riktig orgasm, det är inte särskilt skönt, åtminstone inte om man pressar fram det bara för sakens skull. Dessutom gör det slidan torr och sträv så att det glider sämre. När vi var unga och oerfarna gjorde vi det ibland bara för att det var lite kul att det gick, typ. Men ganska snart insåg vi att det inte finns någon anledning att göra det bara för sakens skull. Vi ägnar oss hellre åt sånt som är skönt och härligt på riktigt. 

Det händer att hon skvätter vid vanlig penetration när hon är riktigt upphetsad. Inte heller då räknar vi det som en riktig orgasm, men vid dessa tillfällen kommer det åtminstone som ett kvitto på att hon är riktigt upphetsad och har det riktigt skönt. Fast det märker jag på andra sätt också. Och det är inte skvättandet som gör det skönt, utan skvättandet kommer av ATT det är skönt. 

• Anonym (Ointressant)

Jag ser inte dina referenser till vetenskapliga artiklar vid varje påstående, på det sätt som du kräver det av andra. Jag har precis kollat runt på en mängd källor och det verkar tämligen klarlagt att vätskan består av en blandning av bl a urin och det som slemhinnorna runt och i slidan utsöndrar, inte olikt det som blandas med spermierna i mannens utlösning. ( t ex onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jsm.12799 )

Att mot vetenskapliga bevis fortsätta att kalla det för kiss får det att verka som att du bara vill provocera. Det innehåller ofta urin, men när det består av en blandning som har uppvisade egenskaper som skiljer sig från urin (t ex genom att sakna urindoft) så finns det inte belägg för att kalla det kiss. Ska du fortsätta får du lägga fram bevis själv. 

Jag vill också återknyta till ditt svar på min första kommentar och förtydliga vad jag menade. Det finns olika sätt att uppnå fontänorgasm. Det lättaste sättet upplever min fru inte som särskilt skönt. Hon kan få det på andra sätt, ofta när det vi håller på med är extra skönt, men det är inte själva skvättandet som då är skönt.

Hon får inte alltid fontänorgasm vid penetration utan bara vid tillfällen då hon är extra kåt och "uppsvälld" på insidan. Då räcker penetrationen för att framkalla fontänorgasm, och när hon på detta sätt når en fontänorgasm utan att vi aktivt försöker framkalla en, så är det ett kvitto på att hon är extra tänd och njuter extra mycket. Det är inte fontänorgasmen som utgör njutningen, men den visar att hon är i ett tillstånd där hon njuter extra mycket. 

• Anonym (Ointressant)
    New Dawn skrev 2025-05-12 20:16:35 följande:
    Det finns ingen seriös forskning där man studerat hur parauretala körtlar tömmer sig just under orgasm.

Däremot finns denna :

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25545022/
    Av någon anledning försvann citeringen medan jag skrev mitt svar, men det är dig jag svarar i det längre inlägget ovan. Du refererar till samma artikel som jag, som alltså kommer fram till att skvättet inte bara är kiss, utan en blandning mellan olika vätskor. En Bloody Mary är inte vodka, utan delvis vodka. En fontänorgasm är inte urin, utan delvis urin. 
  • Anonym (Ointressant)

Det verkar också som att det som kommer från urinblåsan påminner väldigt lite om kiss. Man kan skvätta flera gånger trots att man kissat precis innan samlaget, för att kroppen själv verkar fylla på blåsan med en vätska under upphetsning. Jag tänker att NÅGON borde ha erfarenhet av att vätskan ser ut som, fläckar som, och luktar som urin om det hade varit enbart det. 

Förresten, säg inte högt att kan kan få fontänorgasm både vid njutning och framtvingat. Hon tycker det är motsägelsefullt. 

• Anonym (Ointressant)
    New Dawn skrev 2025-05-13 11:31:36 följande:
    Urinblåsan fylls snabbare under sex, även om man inte får fontänorgasm. 

Man har sett att kvinnors urinblåsa fylls under samlag i magnetkamera. Det har alltså inget med fontänorgasm att göra.

Jag själv har tex noterat detta, att min urin, som jag kissar efter sex, ofta inte luktar eller syns i toalettstolen.

Jag har även råkat läcka urin tex när jag nyst/ hoppat, och det har faktiskt inte luktat någon gång. Självklart skulle det kunna bli lukt, men faktum är att jag aldrig känt något. Du och ni andra här på FL, hade inte trott att det var urin. 

Det är jättekonstigt att gå efter lukt. Ett barn i min närhet råkade kissa på mina kläder och det kändes ingen lukt den gången. Andra gånger luktar det. Du och andra här skulle antagligen tro att hon fick fontänorgasm.

Jag har vänner som jag diskuterat sex med. Hon får ofta  fontänorgasm, men enligt dem har det ibland varit mer gult. För det mesta klart. Hon kan däremot njuta lika mycket även om det blir lite gult. Hur skulle du tänka om din kvinna fick en jätteskön fontänorgasm, men det blir lite gult 
    Hade du då inte tyckt att det var en riktigt fontänorgasm? 

Det är inte konstigt att kunna få fontänorgasm både med eller utan njutning. Det är väldigt logiskt. Att tömma urinblåsan kan man ju verkligen göra utan njutning,(tex om man pumpar mot urinblåsan/urinröret) men ja, gör man det samtidigt som en skön orgasm, så blir ju upplevelsen totalt annorlunda. 
    Du behöver börja läsa vad jag skriver. 

Jag skrev ju just det, att urinblåsan fylls på vid upphetsning. Det är ju en helt annan funktion än kroppens vanliga vätskebalans och utrensning av slaggprodukter. Tillströmningen av vätska under samlag fyller en helt annan funktion i kroppen och därför påminner också blandningen väldigt lite om det vi brukar betrakta som kiss. 

Det finns väldigt många människor, inte minst gifta par, som har erfarenhet av både kiss (t ex genom små barn) och av fontänorgasmer. Om ingen av dem gör kopplingen att det som kommer ut vid fontänorgasmer är kiss, utan det krävs vetenskapliga undersökningar för att kunna fastställa att det ens kommer (mestadels) genom urinblåsan, så ser jag ingen anledningen att hålla fast vid att kalla det för kiss. 

Om urinblåsan redan är full av gammalt mörkt kiss när man inleder sexet kommer förstås det som kommer ut vara mer gult. Men om urinblåsan är tömd innan och kroppen för njutningens skull blåser upp urinblåsan med färsk vätska (som inte verkar komma via njurarna utan utsöndras på annat sätt till urinblåsan), så är det ju inte kiss. 
  • Anonym (Ointressant)
    New Dawn skrev 2025-05-14 10:46:25 följande:
    Nej det är inte en annan funktion, bara det att urin produceras snabbare. Antagligen för att kunna skölja ut mikroorganismer riskerar komma in i samband med sex.

Det har dock inget med fontänorgasm att göra. 
    Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-14 10:09:58 följande:
    Det finns väldigt många människor, inte minst gifta par, som har erfarenhet av både kiss (t ex genom små barn) och av fontänorgasmer. Om ingen av dem gör kopplingen att det som kommer ut vid fontänorgasmer är kiss, 
    Så med din inställning "kissar" man inte efter sex heller. Det är ju samma grej. Du tycker inte det är konstigt att den studie som finns visade att fontänorgasm (lite större mängder) kommer från urinblåsan. 
    Det är ju så uppenbart att det inte finns några blåsor/körtlar som kan spruta större mängder. Finns ingen vettig person som skulle lägga pengar på det. 
    Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-14 10:09:58 följande:
    Om urinblåsan redan är full av gammalt mörkt kiss när man inleder sexet kommer förstås det som kommer ut vara mer gult. Men om urinblåsan är tömd innan och kroppen för njutningens skull blåser upp urinblåsan med färsk vätska (som inte verkar komma via njurarna utan utsöndras på annat sätt till urinblåsan), så är det ju inte kiss. 
    Du är helt makalös! Så nu tror du att det finns ett annat organ som utvinner vätska, som ingen upptäckt!?! 

Jag tror på riktigt du och många andra inte har så bra koll på urin. Den luktar inte alltid, och är, inte sällan, så lite färgad att det inte syns på lakan. 

Jag var på toan nyss. Kände ingen lukt, från pappret eller toastolen. Har inte  känt lukt när jag några gånger råkat läcka lite i trosor och byxor. Var det fontänorgasm jag fick? 

Jag tror du blandar ihop mig med någon annan här. Jag har inte förnekat att fontänorgasmen mestadels kommer ifrån urinblåsan. Det jag förnekar är att det därmed automatiskt är kiss. Din fixering vid detta känns barnslig. 

Har du någon källa för ditt påstående att kroppen producerar kiss hypersnabbt under samlag av samma anledning som den producerar kiss i normal takt när man inte har sex? 

Ingen här har sagt att kiss ALLTID luktar och är gult, bara att någon kanske hade noterat att fontänorgasmer påminner om kiss. Att det krävs en vetenskaplig undersökning för att konstatera att fontänorgasmer innehåller samma ämnen som vanligt urin fast i låga koncentrationer, bevisar inte riktigt att fontänorgasmer är att betrakta som vanligt kiss. Man kan kissa utspätt i andra situationer också, men då är det just kissar man gör. 

Vidare är det min frus upplevelser jag återger om hur en fontänorgasm känns. Faktum är att hon oftast inte känner dem alls. Ibland märker hon inte ens att det sker, och även när hon märker det så understryker hon att det inte alls känns som en orgasm. Hon räknar det inte som att hon "kommit". Och det kan (som jag upprepat många gånger nu) ske både när sexet är som allra skönast (oberoende av själva fontänorgasmen) och när stimuleringen är påtvingad med syfte att framkalla just en fontänorgasm (och då upplevs stimulansen inte nödvändigtvis som skön alls). 

• Anonym (Ointressant)
    New Dawn skrev 2025-05-15 10:56:45 följande:
    Varför, i hela världen, kallar du (hon) det för fontänorgasm, om det inte känns?!?!?

Det allra mest logiska här är ju att hon helt enkelt läcker urin ibland. Det kan så klart ske både när det är skönt och när det inte är skönt. 

Jag började med att skriva det inom citattecken, eller något helt annat som att det skvätter. Det var inte jag som uppfann uttrycket fontänorgasm. På engelska heter det squirt och det implicerar inte att det är nån sorts orgasm utan bara att det skvätter. 

Jag kan göra ett försök till att förklara hur det känns för henne. Enligt vad vi har märkt så kan min fru skvätta i två olika situationer. 

1. När jag pumpar med spindelmannengrepp mot G-punkten. Själva pumpandet känns intensivt men inte nödvändigtvis skönt. Efter 10-20 sekunder skvätter det ut kaskader ända ner till fötterna (om hon ligger på rygg i sängen), men hon märker knappt att det händer. Det känns inget särskilt för henne (som märks utöver hur pumpandet känns) och hon upplever det absolut inte som en orgasm. Det är inte vi som har bestämt att det kallas fontänorgasm. Första gångerna det hände tyckte vi att det var lite coolt och gjorde det ibland under en period, tills vi insåg att ingen av oss hade något större nöje av det. 

2. När hon är extra uppladdad och "svullen" där nere och vi kör med vanlig penetration i vissa ställningar, så kan vi märka att det plötsligt blivit väldigt blött. Det är inte alltid vi märker precis när det händer, mer än att vi märker efteråt vilka pölar vi lämnat. Vi har annat att tänka på då, eftersom penetrationen är extra skön för båda i dessa situationer. När vi märker pölarna ser vi det som ett sorts kvitto på hur härligt det varit, för det händer bara när det är som allra bäst. Vår teori är att, när hon är extra svullen så kommer penetrationen åt g-punkten bättre än vanligt, så att detta framkallar skvättandet. 

Kontentan är att vi ganska enkelt kan framkalla "fontänorgasm" när vi vill, men vi ser ingen anledningen att göra det bara för sakens skull. Händer det av sig själv under samlag är det dock ofta ett kvitto på att vi haft det ovanligt bra. 

Jag har frågat hur det känns många gånger och hon har gjort det tydligt att det inte alls känns som att kissa. Hon vet hur det känns när man kissar, när man kissar på sig ofrivilligt pga fullblåsa/tryck, eller att läcka ofrivilligt av andra anledningar. En "fontänorgasm" påminner på inget sätt om det. 

Det flesta här verkar inte uppskatta din mani att försöka övertala alla om att de egentligen råkar kissa på sig när de har sex. 

• Anonym (Ointressant)
    Anonym (Fia) skrev 2025-05-17 23:04:58 följande:
    Det här undrar jag över, har sett det göras i porrfilm med det greppet och vissa män har gjort så, varför inte pekfingret och långfingret som man är starkare i?

Bra fråga!

Jag är inte säker på anledningen, men jag tror såhär. När jag böjer ner pek- och långfingret så följer ringfingret med ner en bit. Jag kan inte sträcka ringfingret rakt upp (Jag tror det beror på hur fingrarnas senor är "kopplade" till musklerna i underarmen). Men när jag böjer lång- och ringfingret så går det att hålla pek- och lillfingret ur vägen lättare. Det, kombinerat med att det blir bättre "balans"/symmetri med mittenfingrarna, kanske?

Svar på tråden Bli fingerknullad?