Inlägg från: Henke42 |Visa alla inlägg
  • Henke42

Så j…a trött på mitt ex.

Jag känner själv igen mig i det du skriver. Jag och exet har nu sonen varannan vecka och det går bra nu. Nu har min son iofs npf men vi hade mycket tjafs mellan varandra efter det tog slut, det var ett par år sedan nu. Hon var lite så att hon ifrågasatte mig som pappa och det kändes inte roligt att känna att man inte räckte till. Men kommunikationen skulle jag säga är a och o för att få det att fungera så bra som möjligt. Man vill ju såklart att barnet ska ha det bra hos båda föräldrarna. Man måste ju kunna kompromissa med varandra och se till varandras bra sidor och vad man gör bra i sin uppfostran av barnet. Tyvärr för egen del så gick det så långt att jag och mitt ex kom till familjeterapi eller om det heter rådgivning idag men så här i efter hand känner jag att vi fick väldigt bra stöd därifrån och att det blev bättre efteråt. Idag kan vi umgås som vänner och det är inga tjafs som tidigare. Jag vet inte om du fick något tips här men du ska veta att du inte är ensam. Hoppas att det blir bättre mellan er. 

M

Svar på tråden Så j…a trött på mitt ex.