Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Anonym (XY) skrev 2025-05-06 16:45:26 följande:

Väldigt, väldigt mycket mansförakt i många FL trådar nuförtiden. Får känslan av att några har någon slags agenda eller så har FL blivit samlingsplatsen för kvinnliga incels? 

Det är ju precis tvärtom, så mycket kvinnoförakt. Allt ät kvinnors fel som inte håller mun, sköter hem, barn och sen ska det liggas.
  • Anonym (H)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-06 19:06:22 följande:

Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet. 

Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat. 

En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.

Ha, ha, humor. Är du rädd för kvinnor
  • Anonym (H)
    Anonym (Nicklas) skrev 2025-05-06 16:05:12 följande:
    Men det är väl knappast kvinnors skyldighet eller ansvar att du inte får en partner. Kvinnor har precis lika stor rätt som oss män att välja om dom vill leva med en man eller inte.  Mycket märkligt resonemang. Kvinnor är ju inga ägodelar som finns till för att mätta dina begär eller för att du ska få en partner.

Sen är det väl upp till varje person oavsett kön, man behöver inte umgås vara social med det andra könet. Står absolut ingenstans att det är ett krav. På en arbetsplats får man ju givetvis få det att fungera. Och dom flesta har inga problem med det.

Däremot har jag märkt ibland att män kan ha en attityd emot kvinnor som valt bort man och familjeliv. Dom hälsar inte etc. Tyckte dock att det blir pinsamt uppenbart vad dessa män har för kvinnosyn och deras bitterhet.  

Som någon skrev en del män borde prova vara mindre traditionella och kontrollerande. Känns som dom inte riktigt hunnit med i samhällsutvecklingen. 
    Välformulerat och insiktsfullt inlägg. 
  • Anonym (H)
    Anonym (BS) skrev 2025-05-06 21:41:41 följande:
    Trams! Trams! Trams och lite mer Trams! 
    Otroligt tramsigt.
  • Anonym (H)
    Anonym (De) skrev 2025-05-07 20:04:33 följande:

Ni som påstår att sex är ingen rättighet när man tar upp om fördelar kvinnor har,  det handlar om då "rättighet" när kvinnor får fördelar för de är kvinnor 

Ingen har några rättigheter i det sammanhanget.
  • Anonym (H)
    Tukt skrev 2025-05-07 20:29:18 följande:
    Nu är ju inte Familjeliv eller dejtingsajter så här. Men man man kan se tendenserna i att vräka ur sig saker, vara dryg eller hatisk, grova generaliseringar och saknar någon som helst självinsikt.
    Och så tror man liksom att i stället för att vara en juste person så ska man tjata sig till det man vill ha.
    Det har blivit ökade sådana trådar senaste tiden, i övrigt håller jag med dig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Endera) skrev 2025-05-07 20:34:14 följande:
    Jag förstår inte? Kvinnor har väl aldrig sagt att sex är en rättighet för dem? Har aldrig läst eller hört någon säga det. De anser inte att de ska ha någon obligatorisk till gång till män för något speciellt alls.

Antingen har man en karl just nu, eller också har man inte det. Kvinnor käver inte av männen på jobbet att t.ex. hjälpa dem med bilen eller ge en present på födelsedagen.
    Kvinnor pratar inte om några rättigheter men vissa verkar tro det för att dom inte får som dom vill.
  • Anonym (H)
    Anonym (Bessie) skrev 2025-05-07 21:22:21 följande:

Sen när behöver vi inte varandra? Jag behöver min man och han behöver mig. Vi är varandras stöd och tröst (och irritation! ). Att vi är två är dessutom skitbra för vår ekonomi. Och utan varandra hade vi inte haft våra barn. 

Ja, precis så är det, vi behöver varandra.
  • Anonym (H)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 21:45:53 följande:

Jag tycker nästan det är bättre att vi går åt motsatt håll istället. Många kvinnor behöver bli mer självständiga och oberoende av män, eftersom kvinnor i ett jämställt land ska kunna känna sig lika fria att styra över sina liv som männen. Endast kvinnor som verkligen vill leva med en man ska göra det. De som känner att de klarar sig utan ska gå efter sitt hjärta.

Tro mig, många kvinnor lever i förhållanden som de inte får ut något av och törstar efter att få bo själva och göra som de vill, men känner sig hindrade av olika anledningar,

Bedrövligt om det är så.
  • Anonym (H)

Oj, så mycket kvinnoförakt. Högervindarna blåser bra.

Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?