Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?
Väldigt, väldigt mycket mansförakt i många FL trådar nuförtiden. Får känslan av att några har någon slags agenda eller så har FL blivit samlingsplatsen för kvinnliga incels?
Väldigt, väldigt mycket mansförakt i många FL trådar nuförtiden. Får känslan av att några har någon slags agenda eller så har FL blivit samlingsplatsen för kvinnliga incels?
Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet.
Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat.
En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.
Ni som påstår att sex är ingen rättighet när man tar upp om fördelar kvinnor har, det handlar om då "rättighet" när kvinnor får fördelar för de är kvinnor
Sen när behöver vi inte varandra? Jag behöver min man och han behöver mig. Vi är varandras stöd och tröst (och irritation!
). Att vi är två är dessutom skitbra för vår ekonomi. Och utan varandra hade vi inte haft våra barn.
Jag tycker nästan det är bättre att vi går åt motsatt håll istället. Många kvinnor behöver bli mer självständiga och oberoende av män, eftersom kvinnor i ett jämställt land ska kunna känna sig lika fria att styra över sina liv som männen. Endast kvinnor som verkligen vill leva med en man ska göra det. De som känner att de klarar sig utan ska gå efter sitt hjärta.
Tro mig, många kvinnor lever i förhållanden som de inte får ut något av och törstar efter att få bo själva och göra som de vill, men känner sig hindrade av olika anledningar,
Oj, så mycket kvinnoförakt. Högervindarna blåser bra.