• Anonym (Kim)

Jag är förbannad

Intressant! Vilka metoder anser du vara ovanliga för kvinnor som suiciderar? Vilka metoder är typiskt manliga? Metoden brukar emellanåt vara avgörande för om det ska bli ett fullbordat eller avbrutet försök. Berätta gärna. Du har gjort flera försök. Hur gjorde du och vilka föröndeingsr gjorde du till andra gånger. Fast nu får vi ju inte tala öppet om sådant. Synd det. 

Kom ändå ihåg att att suicid är en permanent lösning på ett tillfällig problem. Riktigt hemskt och önskar ingen att få de tankarna och planerna. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (.) skrev 2025-06-16 04:26:56 följande:
    Det finns statistik på självmordsförsök på folkhälsomyndigheten.
    Ja, det finns skillnader på hur män och kvinnor försöker ta sin liv.
    Står på folkhälsomyndigheten att skjutning bland kvinnor förekommer knappt. 

Har inga tillfälliga problem.
    Du har inga tillfälliga problem säger du. Men din lösning på problemen är definitivt och oåterkalleligt. Om du ser allt i svart så vad väntar du på? Du kan ju inte hålla på och älta samma år ut och år in. Dissa den hjälp du erbjuds med att det är dåligt och funkar inte. Hur skulle det optimala vara för dig? Vad behöver du får att komma upp på banan? Om det inte finns något att göra så gör det du finner bäst. 
  • Anonym (Kim)
    Anonym (.) skrev 2025-06-16 22:47:15 följande:
    Vad jag väntar på...

Jag har försökt ta livet av mig. 
    Jag väntar inte ett skit. 

Dina ord kan uppfattas som hets till självmord. 
    Det är inte okej. 

Ja så kan det uppfattas. Det är ditt val att ta livet av dig. Ditt och ingen annans. Du är själv ansvarig för de val du gör. Det kan du inte lägga på andra. 

Jag tycker inte du ska suicidera utan söka hjälp. Våga prova det. Vänta inte längre på att söka vård. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (.) skrev 2025-06-16 22:31:38 följande:
    Nu håller du käften. 

Jag dissar ingen hjälp. Tvärtom. Jag går till öppenpsykiatrin många gånger. 

Du är ju för fan inte klok. Du är på riktigt helt empatilös. 
    Inte en chans. Bra du går till övm. Ni får gör sen bra plan där. Visst är det hemskt att jag som är så jävla empatilös är den som jobbar både i öppen och slutenvård. Ska kolla om mina patienter och kollegor tycker jag är empatilös. 
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Barnern) skrev 2025-06-18 11:02:44 följande:
    Det finns personer med olika kompetens som arbetar inom psykiatrin.

Absolut. Stor bredd på specialitet. Olika inriktningar på terapier bland behandlarna. Läkarna är ju gamla förhärdade psykiatriker som handleder de yngre. Himla kul med ST/BT. Många AT har potential. 

Som i alla branscher passar inte alla ihop med sina kunder. Vår bransch har ett ytterligt speciellt klientel. Jäkla blandning kan man säga. Därför är detta bra att ha till exemplifieringar. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (.) skrev 2025-06-21 14:41:04 följande:
    Märks att du är skötare. Skötare är ofta white-trash och lågbegåvade. 
    Konstiga människor lockas till det yrket. 
    Nja du har lite fel där. Har många bra skötare på min avdelning. Har en helt annan yrkestitel. Sorry att jag inte lever upp till dina antaganden. 
Svar på tråden Jag är förbannad