• Anonym (O)

Får de kräva betalt?

Beställde hårprodukter. Brukar ta den stora flaskan, men det stod att den var slut, så fick ta den mindre, sen visade det sig att de packat den stora ändå och har nu korrigerat fakturan så jag ska betala för den stora. Det kan väl inte vara rätt?

• Svar på tråden Får de kräva betalt?
  • Lynx123

Jo, om du behåller den. Annars kan du ju alltid skicka tillbaka varan. Fast egentligen ville du väl ha den stora så det var väl bara bra?

• Anonym (O)
    Lynx123 skrev 2025-05-05 10:18:24 följande:

Jo, om du behåller den. Annars kan du ju alltid skicka tillbaka varan. Fast egentligen ville du väl ha den stora så det var väl bara bra?

Jag hann öppna den innan jag insåg felet. Är så van vid den stora att jag inte reflekterade över det förrän efteråt. Det spelar ingen roll vad jag egentligen ville ha, poängen är att jag bara godkänt köpet för den mindre. De kan ju inte ha rätt att kräva betalt för något jag inte beställt.
  • Aliona

Är det inte rätt vara som du har fått så får du skicka tillbaka den. Annars har du möjligheten att behålla och betala för den du fått. 

• NinniQX

Förstår inte problemet, du ville ha den stora från första börjar! Det är ju jätte bra om du fick den stora. 

• Anonym (O)
    NinniQX skrev 2025-05-05 10:23:57 följande:

Förstår inte problemet, du ville ha den stora från första börjar! Det är ju jätte bra om du fick den stora. 

Det är inte poängen, DE vet inte att jag ville det, så de kan ju inte ta betalt för saker kunder inte beställt.
  • Anonym (O)
    Aliona skrev 2025-05-05 10:21:51 följande:

Är det inte rätt vara som du har fått så får du skicka tillbaka den. Annars har du möjligheten att behålla och betala för den du fått. 

Iom att jag inte insåg det förrän den var öppnad kan jag inte skicka tillbaka den.
  • Dexter dot com
    Anonym (O) skrev 2025-05-05 10:20:35 följande:
    Jag hann öppna den innan jag insåg felet. Är så van vid den stora att jag inte reflekterade över det förrän efteråt. Det spelar ingen roll vad jag egentligen ville ha, poängen är att jag bara godkänt köpet för den mindre. De kan ju inte ha rätt att kräva betalt för något jag inte beställt.
    Eftersom du öppnat flaskan har du ju godkänt köpet. Hade du inte öppnat den hade du kunnat kräva att dom stod för returfrakten och fått dina pengar tillbaka.
  • Anonym (O)
    Dexter dot com skrev 2025-05-05 10:37:52 följande:
    Eftersom du öppnat flaskan har du ju godkänt köpet. Hade du inte öppnat den hade du kunnat kräva att dom stod för returfrakten och fått dina pengar tillbaka.
    Jag har inte godkänt att få betala mer, det var ett genuint misstag från min sida. De borde ha varit tydliga med vad som hänt och kontaktat mig direkt, inte bara ändrat fakturan och låtsats som ingenting.
  • Dexter dot com
    Anonym (O) skrev 2025-05-05 10:43:40 följande:
    Jag har inte godkänt att få betala mer, det var ett genuint misstag från min sida. De borde ha varit tydliga med vad som hänt och kontaktat mig direkt, inte bara ändrat fakturan och låtsats som ingenting.
    Dom gjorde ett misstag och skickade fel storlek och du gjorde ett misstag och öppnade innan du kollade. Varför ska du men inte dom få göra misstag?
  • Anonym (O)
    Dexter dot com skrev 2025-05-05 11:02:07 följande:
    Dom gjorde ett misstag och skickade fel storlek och du gjorde ett misstag och öppnade innan du kollade. Varför ska du men inte dom få göra misstag?
    Att ändra fakturan utan att stämma av är inget man råkar göra. Självklart ska inte kunden drabbas av deras misstag.
Svar på tråden Får de kräva betalt?