Hur hade ni reagerat?
Vad är en playdate?
Playdates arrangeras av vuxna för att barnen ska få leka med andra.
Mycket vanligt nuförtiden.
Vad är en playdate?
Vad är en playdate?
Förskolebarn som leker kvällstid och föräldrarna passar på att äta middag och dricker alkohol. Detta hade jag inte varit helt bekväm med, än mindre hade en flörtig textkomcersation känts ok för min del. Dessutom verkar er relation var rätt ny - din partner borde vara nykär och bara ha ögon för dig.
Kväll och kväll. Det är väl mellan 18-20 kanske.
frågan är om det är flörtigt eller enbart jargong.
Men vad är det för ålder på barnen? Måste båda föräldrarna vara med för att de ska leka ens? På förskola är man typ vad, 1 fröken per 8 barn? Eller vad kan det va?
Men nör det gäller deras ungar måste man vara 1 vuxen per barn?
Första gången de leker hemma hos någon kanske man vill följa med och kolla läget. Men sen hedan efter lämnar man väl barnet och går om det ska leka hemma hos nån? Kan inte han se efter två barn när de leker hemma hos honom och tvärtom?
Själv har jag "stannat" av två anledningar. Det ena är om man leker på mer offentlig plats typ parklek eller Leos lekande. Då vill kanske inte en förälder ha ensamt ansvar.
Den andra anledningen till att jag skulle stanna är att jag själv vill passa på att hänga med den andra föräldern. Vilket inte känns ok med middag, alkohol och motsatt kön.
Jag ska snart iväg på en resa till USA.
jag kan redan nu ana att han bjuder hem henne på playdate middag med vin eller öl eller han till henne.
jag hatar verkligen känslan av att ?förbjuda? sånt Men det känns inte okej.
kan man säga till henne att man tycker det känns olustigt.
är det konstigt på nått vis.