Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Min flickvän har inte berättat hur rik hon är förrän nu

Har man ärvt pengar, vilket uppenbarligen är fallet, har man ofta ett ansvar,  det är pengar som inte ska bli föremål för konsumtion. Så fungerar de flesta verkligt rika. Enkla vanor, man skryter inte. TS är inte kvalificerad för något avslöjande, hon behöver inte berätta för någon att hon har mycket pengar. Det skulle kunna påverka konsumtionsmönstret om TS visste och det vill hon inte. Pengar från släkten och det förpliktigar. Nu är TS sams med flickvännen, men om saker och ting ändras  och separation blir aktuell? Jag skulle aldrig berätta och jag tycker hon redan sagt flör mycket.

• Goneril

TS flickvän har en sund livsstil, enkel och diskret, och låter inte framskymta att hon har ett stort sparkapital. Gissningsvis har hon någon rådgivare till hjälp med förvaltningen. Kapitalet ska inte användas till konsumtion och därför ska inte TS bekymra sig. Kapitalet ska växa och de pengarna tillhör flickvännen. Hon har inte sagt något för hon vill inte ändra livsstil och hon avser inte att dela med en pojkvän, som man rent krasst inte vet om han är kvar efter ett tag. Hon gör helt rätt. Skulle hon gifta sig, och det behöver inte nödvändigtvis bli med TS, ska kapitalet vara enskild egendom, men det har hon säkert sett till redan. TS är lite för intresserad av hennes pengar, tycker jag för övrigt. 

• Goneril
    Anonym (V) skrev 2025-05-06 11:30:05 följande:

Den giriga personens reaktion är anledningen till att hon inte berättade. Jag skulle blivit besviken på att hon inte litade på mig om jag varit dig, ni har varit tillsammans i sex år hon borde veta vad du går för vid det här laget. Jag hade definitivt tagit upp det med henne. 

Tro inte det, att hon skulle  lita blint på honom. När det gäller större förmögenheter ska man vara återhållsam med information, folk kan plötsligt visa en annan sida av sin personlighet. Tänk på följande: TS hamnar plötsligt i dåligt sällskap och plötsligt kommer några skummisar och kräver honom på pengar. Så mycket som de kräver har han inte  men flickvännen ...Om han då också har koder och liknande kan hon ju bli utblottad.
                                                                                                         Nu ska man aldrig någonsin visa koder eller inloggningsuppgifter för NÅGON annan, men här på FL ser jag att folk gör det. Aldrig, det är privat. Koderna ska inte vara för lätta att lista ut heller. Mina koder, mina pengar, mitt liv. 
  • Goneril
    Anonym (V) skrev 2025-05-06 20:49:50 följande:

De har varit tillsammans i sex år om hon inte kan lita på honom vad gäller en sådan här sak ska de inte vara ihop. Ditt resonemang låter som en dålig film. 

Film och film, man behöver bara läsa lite i FL. Skilsmässotvister, vårdnadsbråk, män som inte gör rätt för sig. Att hastigt och lustigt behöva skaffa en bostad till är rätt vanligt, och hyresrätter kräver som bekant massor av köpoäng. Vartannat förhållande slutar med separation. Jag är realist; jag skriver inte filmmanus. Många livsöden på FL överträffar dock filmer i avseende på dramatiken; plötsligt visar det sig att den snälle maken är en hustruplågare, han ägnar sig åt gaslighting eller är en Dr Jekyll och Mr Hyde. Det gäller att fly fältet och då är det bra att ha pengar.
Svar på tråden Min flickvän har inte berättat hur rik hon är förrän nu